Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk med ethernet kabel.


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å komme meg på internett med den ene pcen på mitt hjemmenettverk. Kabelen er ok for den er testet nå med en annen laptop med suksess. Internett var ok med denne laptoppen. Når jeg kobler den andre pcen på nettverket så får jeg heller ikke lys på diodene ved koblingen av pluggen. Jeg får heller ikke noe indikasjon i andre enden på routeren. I enhetsbehandlingen så får jeg heller ikke noe beskjed med at noe av hardwaren for nettverket ikke fungerer som det skal. Nettverk kortet er også aktivert med jeg oppnår ikke kontakt med routeren likevel. Noen hint om hva jeg skal gjøre videre? Jeg har forresten avinstallert noe mannskit som guttungen har installert som het hiabashi eller noe lignende som visstnok lot han lage en spillserver for minecraft. Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre men den la seg inn med et ikon på nettverk enhetene. Har lite kunnskap om dette dessverre. Jeg er dessverre lat av natur og vurderer å kjøpe en adapter slik at ethernetpluggen plugges i en slik adapter og dermed så får denne pc nettverk via adapter og så inn i usnb 3.0 inngang og dermed så slipper jeg å bry meg med feilsøking på nettverkskortet...

Endret av Alfon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør opp en Linux Live-CD (f.eks Ubuntu), og se om du får nettverksforbindelse.

Men at du ikke får lys tyder på hardware feil.

Tror faktisk jeg har en sånn ubuntu cd liggende etter et tidligere prosjekt. Skal prøve. Hvis hardware må skiftes, er da løsningen med en adapter til å plugge inn i usb å foretrekke når man tenker på pris ? Jeg slipper jo også å åpne kabinettet også med å kjøpe en slik adapter...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...