Gå til innhold

sikkerhets-kort til skolemaskiner


Anbefalte innlegg

jeg trenger hjelp fra Dere guruer her på forumet.

Jeg trenger navn og nummer på et kort som gjør at når du re-booter/booter maskinen, blir den som "ny". Jeg mener at du kan herpe maskinen (software) så mye du vil, men kan ikke gjøre noe skade uten å ha administrative rettigheter. Noen her som vet hva jeg mener ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du kanskje hørt om "teachers card"? det er et fysisk kort som man kopler til harddisken, og gjør som du etterspør :)

 

med det kan man gjøre akkurat hva man vil med harddisken, og neste gang man restarter er den ferdig oppsatt igjen.

 

er ikke sikker på link, måtte bare si navnet :)

 

ellers er moonscape muligens det jeg tenkte på.

hvertfall veldig bra alternativ

Lenke til kommentar

Du kan også bruke et program som heter Illusion... det er jævli irriterende for oss vanlige brukere da alt man prøver å legge inn forsvinner og alle instillinger blir tilbake satt.. Programmet virker slik at admin trøkker litt på åssen ting skal være også må brukeren innfinne seg etter det...

Lenke til kommentar

****** hvis noe sånnt blir vanlig, så kan jeg ikke iritere skole-administratoren (i den grad den senile uteliggern kan kalles administrator) ved å instalere alt mulig dritt og sette en kødde-sang som oppstarts- og avsluttningslyd osv... :evil::evil:

 

Ei heller hamre vilt på tastaturet på enter når jeg sender en trilion net-send meldinger til hele nettverket :lol: :lol: :lol:

 

Enda gøyere når jeg slår av motak på PC'en jeg sitter på og folk som skal "ta igjen" prøver å sende tilbake...

 

Ahhhh... Gode minner :D

 

EDIT: Kan jo fremdeles kødde med net-send selv om noe sånnt skulle bli inført :p

 

Neida, jeg bare kødder... Gidder ikke å gjøre sånnt. Barnslig og umodent

Lenke til kommentar
I din misbruk av net-send, har du solgt din sjel til Satan. Han vil bruke dine innvoller som jordbær syltetøy når han forfører jomfruer og dine fingrer vil for alltid være dyppet i skoldende het smult.

 

Så vet du hva JEG mener om sånt fjortis-tøv.

:lol:

 

Slapp av litt da, driver ikke med sånnt, bare kødda...

 

 

Neida, jeg bare kødder... Gidder ikke å gjøre sånnt. Barnslig og umodent
Lenke til kommentar
kjøss hvis noe sånnt blir vanlig, så kan jeg ikke iritere skole-administratoren (i den grad den senile uteliggern kan kalles administrator) ved å instalere alt mulig dritt og sette en kødde-sang som oppstarts- og avsluttningslyd osv... :evil::evil:

 

Ei heller hamre vilt på tastaturet på enter når jeg sender en trilion net-send meldinger til hele nettverket :lol: :lol: :lol:

 

Enda gøyere når jeg slår av motak på PC'en jeg sitter på og folk som skal "ta igjen" prøver å sende tilbake...

 

Ahhhh... Gode minner :D

 

EDIT: Kan jo fremdeles kødde med net-send selv om noe sånnt skulle bli inført :p

 

Neida, jeg bare kødder... Gidder ikke å gjøre sånnt. Barnslig og umodent

 

Så fint at du gir admin noe å drive med- han setter sikkert pris på å løse slike viktige ting som dette enn å drifte nettet. Hvor mye tid har han- tre- fire timer i uka?

Lenke til kommentar
Du kan også bruke et program som heter Illusion... det er jævli irriterende for oss vanlige brukere da alt man prøver å legge inn forsvinner og alle instillinger blir tilbake satt.. Programmet virker slik at admin trøkker litt på åssen ting skal være også må brukeren innfinne seg etter det...

 

Dette er faktisk helt vanlig- sånn senere i livet, hvis arbeidsgiveren gir deg en PC som arbeidsredskap, så er det arbeidsgiver som bestemmer hvordan den skal brukes, og hva du har lov til å gjøre. Slik er det på den maskinen jeg skriver på nå... Leke gjør jeg hjemme.

Lenke til kommentar
kjøss hvis noe sånnt blir vanlig, så kan jeg ikke iritere skole-administratoren (i den grad den senile uteliggern kan kalles administrator) ved å instalere alt mulig dritt og sette en kødde-sang som oppstarts- og avsluttningslyd osv... :evil::evil:

 

Ei heller hamre vilt på tastaturet på enter når jeg sender en trilion net-send meldinger til hele nettverket :lol: :lol: :lol:

 

Enda gøyere når jeg slår av motak på PC'en jeg sitter på og folk som skal "ta igjen" prøver å sende tilbake...

 

Ahhhh... Gode minner :D

 

EDIT: Kan jo fremdeles kødde med net-send selv om noe sånnt skulle bli inført :p

 

Neida, jeg bare kødder... Gidder ikke å gjøre sånnt. Barnslig og umodent

 

Så fint at du gir admin noe å drive med- han setter sikkert pris på å løse slike viktige ting som dette enn å drifte nettet. Hvor mye tid har han- tre- fire timer i uka?

Vet ikke :shrug:

 

Bryr meg egentlig ikke så veldig, bruker aldri de PC'ene noe særlig.

 

Som sagt, jeg kødda.

Lenke til kommentar

dersom det er teachers card i maskinen er det bare å skrue opp maskinen og fjerne dette. Illusion99 blir det litt verre med om du ikke finner ut passordet (må i dos isåfall om du kan det):p synest illusion er genialt, jeg installerer det på maskinene i nettverket her, fungerer supert 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...