Gå til innhold

[Løst] Trenger litt hjelp til valg av hodetelefoner.


Espp

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte meg for litt siden Logitech UE900 og var meget fornøyd med lyden fra disse. Litt kronglete ledning osv, men selve lyden var meget bra. Fikk feil på dem og leverte de tilbake til butikken. Siden butikken ikke hadde flere på lager, valgte jeg å prøve noe helt nytt for meg. Jeg valgte noen Klokker istendenfor, noe jeg aldri har brukt før.

 

Jeg gikk for House of Marley Destiny ttr. De er veldig behagelige å ha på hodet, noe jeg ikke trodde klokker var, men jeg syntes ikke lyden er i nærheten av hva mine gamle UE900 leverte. Hvis jeg skrur av den aktive støydempingen høres lyden helt grusom ut. Det blir nesten bare bass med litt musikk i bakgrunnen. Med den aktive støydempingen på er lyden mye klarer, men ikke helt på høyde med UE900.

 

Jeg har ganske lite peiling på dette feltet og skulle gjerne hatt noen innspill på valgene mine. Hvordan er lydbildet på Destiny i forhold til andre klokker i denne prisklassen (2000-3500k), var dette et dårlig valg? Hvordan er lydbildet på lukkede klokker i forhold til In-ear plugger?

 

Vurdere sterkt å bare levere tilbake og bestille meg et par Shure 535 eller UE900 igjen. Men er litt usikker siden det var utrolig behagelig å bruke klokker - men jeg føler at jeg trenger bedre lyd enn hva jeg har nå.

Endret av ESPP
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel har ikke peiling på sånt men jeg personlig mener skullcandy er best :)

Personlig mener jeg Scullcandy har produkter som varierer fra elendig til brukbart, men ingen som på noen som helst måte kan kalles best.

 

House of Marley Destiny ttr har jeg ikke prøvd, men etter hva jeg kan forstå skal de være helt grei. Ganske midt på treet. Når det er sagt så kan du få veldig mye bedre lyd for pengene, særlig om du dropper den aktive lydisoleringen.

Lenke til kommentar

Dro tilbake til butikken og leverte dem igjen. Fikk 3300 kr tilbake og investerte dem rett inn i Sennheiser Momentum. Brukte litt tid tidligere idag og leste meg litt opp, og Momentum har fått veldig mye bra omtale. Testa dem kjapt i butikken for å sjekke om de passet på ørene og hvordan de spilte fra mobilen.

 

Sitter igjen med 1200 kr og et headsett som gjør meg glad. Bra lyd og mye trøkk, uten at det ble for mye. Da ble det klokker til slutt da :)

Lenke til kommentar

Ja, er det. Etter den store nedturen med Destiny TTR, ble det en stor opptur med disse. Lyden kan ikke sammenlignes, i favør Momentum. Bra lyd og masse trøkk - akkurat på grensen til for mye, men uten at det ødelegget lyden. Skal teste dem ut ett par uker til, og så bestemme meg for om jeg skal ha dem. Det har ingenting med lyden å gjøre, men bare min egen debatt om In-ear Vs klokker.

Lenke til kommentar

Ja, er det. Etter den store nedturen med Destiny TTR, ble det en stor opptur med disse. Lyden kan ikke sammenlignes, i favør Momentum. Bra lyd og masse trøkk - akkurat på grensen til for mye, men uten at det ødelegget lyden. Skal teste dem ut ett par uker til, og så bestemme meg for om jeg skal ha dem. Det har ingenting med lyden å gjøre, men bare min egen debatt om In-ear Vs klokker.

Høyres bra ut. Eg har sjølv vurdert å gå til innkjøp av momentum. Har ingen plass å prøve dei i butikk her i området. Men ut ifrå det eg finn på nettet, så skal det vere bra greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...