Gå til innhold

Hjelp! Internettleverandøren min skrur opp prisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja man må nok dessverre gjøre det, men nå er jo ikke en 50 lapp så veldig mye å klage over når man tenker på historier fra andre personer og erfaringene demmes fra diverse internettleverandører.

det blir noen hundre til sammen og da hadde det glatt lønnet seg for meg å valgt en annen nettleverandør. jeg synes ikke det er rett. her har de nok tatt en switcherooney på meg

Endret av annonymus
Lenke til kommentar

http://www.lovdata.no/all/tl-20030704-083-002.html#2-4

Så det er krav til hvordan de varsler om prisendringen. Varselet skal være skriftlig (epost, brev), og du skal få det 1 mnd før endringen trer i kraft. De skal også samtidig informere deg om at dette gir deg anledningen til å gå fra avtalen. Har de ikke gjort dette, bryter de faktisk loven :)

EDIT:

Trekker ut det vesentlige fra det punktet:

"Tilbyder av offentlig elektronisk kommunikasjonstjeneste skal varsle sluttbruker om endring i eller opphør av avtalen. Endring i eller opphør av avtale kan tidligst tre i kraft en måned etter at varsel er sendt sluttbruker. Sluttbruker som ikke godtar nye avtalevilkår, kan uten ekstra kostnader heve avtalen med virkning fra det tidspunktet endringen trer i kraft. I varselet til sluttbruker skal det informeres om retten til å heve avtalen."

EDIT #2: Hvilken leverandør er det snakk om forresten? Det har ingen betydning for saken, kun nysgjerrig.

Endret av Calondriel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde en tilsvarende sak med Canal Digital for noen år siden (selv om det riktignok gjaldt TV og ikke bredbånd).

 

Da jeg leste vilkårene viste det seg at de ikke kunne øke prisen i bindingstiden - så jeg ville ha lest gjennom vilkårene du fikk da du inngikk avtalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...