Gå til innhold

Sony lanserer action, 4k-oppløsning og god lyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.....eller hva med F5 eller F55 i stedet?

Du kan alltid finne noe bedre eller dyrere.

Det er $2000 prisforskjell på de to nye Handycam modellene.

Nå var det ikke dette som var poenget mitt, det jeg siktet til var at de utelot PXW-Z100 av videokameraene som ble lansert i går.

Endret av Bryteloff
Lenke til kommentar

"Sony Handycam FDR-AX1E kan også brukes til å filme hester"

 

Jammen - det er jo genialt! Det er stadig unge jenter som kommer og ber om råd til kamera når de skal filme hester i dårlig lys - og nå kan vi anbefale den der - den er hestekompatibel!!

(Selv om illustrasjonsbildet til akkurat det nok var a) utendørs i godt lys og b) photoshoppet. )

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt videokameraet til 40 k, noen som føler seg generøse? Liker forøvrig ting som NFC, og misliker ting som mangel på opptak i >120 Hz (spesielt på actionkameraet).

 

 

"Sony Handycam FDR-AX1E kan også brukes til å filme hester"

 

Hæ??

Wow, så handy handycam er blitt! Mitt videokamera blir svart når jeg prøver å filme hester. :p Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

"Sony lanserer action, 4k-oppløsning og god lyd"

 

Hvilket frekvensområde dekker lydopptaket i de nevnte modellene?

 

Som de fleste videokamera tar HDR-MV1 opp i 48 KHz, så da blir det vell 20Hz - 24KHz, men det er vell ikke akkurat det som avgjør lydkvaliteten. Kvaliteten på mikrofonene og AD-omformeren har nok større betydning, samt at lyden kan lagres som PCM i stedet for en lossy kompresjon. I et kamera til ca. 2200 kroner er nok ikke mikrofoner og AD-omformer i toppklasse (les lydutstyr til mange tusen) , men fokuset på lyd tilsier at de er av bedre kvalitet enn i andre vanlige konsumentkamera i dette prisområdet. Segmentet er det samme som for Zoom Q3HD.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...