Gå til innhold

[Løst] Fra aspx til php


Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Har tilnærmet null peiling på php og absolutt null peiling på asp, så derfor et håp om tips fra noen som kan.

 

Vi har nå noen websider laget med asp, men ønsker de endret til php. Det eneste scriptet på siden er undernevnte, så da blir spørsmålet: Noen som har peil nok til å kunne si hvordan jeg endrer dette til php - om det i det hele tatt er mulig? Mobilnummeret postes til et asp-script på server, vil jeg tro.

 

På forhånd tusen takk for hjelpen! :)

 

PS! Brukere skal altså legge inn sitt mobilnummer i undernevnte og så få en sms i retur.

 

<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="index.aspx.vb" Inherits="display_index" %>
(...)
<input name="phonenumber" id="mobilenumber" runat="server" size="8" style="width: 227px" type="text" placeholder="Mobilnummer" value="" /> 
<br />
<input class="auto-style14" name="submit" type="submit" value="Send" id="btnSend" runat="server" onServerClick="SendSMS_Click" /><br />
<br />
<span id="errormsg" runat="server" visible = "false" class="auto-style12">Feil nummer. Prøv igjen!</span>
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kunne skrive om dette til PHP må man også vite hva som er i index.aspx.vb, da det så vidt jeg veit ikke går an å kjøre VB gjennom PHP, det er også mulig det er noe ASPX-magi her jeg ikke kjenner til.

Hvor telefonnummeret sendes vil du kunne se i <form>-taggen som ligger utenpå <input>-taggene.

Når det gjelder generell omskrivning fra ASPX til PHP tror jeg det beste er om man ser på hva ASPX er satt opp til å reagere på, og hvordan det reagerer, også lage et PHP-script som utfører samme oppgaver, uten å nødvendigvis implementere det helt likt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...