Gå til innhold

Overføring fra Mastercard til konto


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig usikker på hvor dette spørsmålet hører hjemme, men jeg prøver her:

 

Jeg har et bensinkort (Mastercard) med kredittgrense uten noen nettbank-løsning. Jeg ønsker å flytte penger fra bensinkortet til en konto i en nettbank. Er dette mulig? Jeg kan ta ut kontanter i minibank med dette.

 

Jeg tenkte først å ta ut kontanter, for så å gå i en "vanlig" bank for å overføre pengene via de, men dette er umulig visstnok.

Finnes det noen smarte løsninger på nettet som kan brukes til dette formål?

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du nettbank tilhørende Mastercard så skal det være mulig å overføre til andre kontoer derfra. Jeg kan det med et par kredittkort jeg har.

 

Et annet alternativ kan være å overføre til en betalingstilbyder (feks Paypal, Entropay) på internett, for så å overføre til bankkontoen din. Men disse tar gjerne gebyrer så det blir ekstra dyrt og det kan ta noen dager før du har pengene. Det er greit å sjekke at de faktisk kan overføre til bankkontoer i Norge først. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du nettbank tilhørende Mastercard så skal det være mulig å overføre til andre kontoer derfra. Jeg kan det med et par kredittkort jeg har.

 

Et annet alternativ kan være å overføre til en betalingstilbyder (feks Paypal, Entropay) på internett, for så å overføre til bankkontoen din. Men disse tar gjerne gebyrer så det blir ekstra dyrt og det kan ta noen dager før du har pengene. Det er greit å sjekke at de faktisk kan overføre til bankkontoer i Norge først. :)

Som sagt så er ikke kortet tilknyttet noen nettbankløsning.

Lenke til kommentar

Ta ut kontanter, og sett de inn på kontoen din. Går du i en bank har de gjerne uttak- og innskuddautomater rett ved siden av hverandre.

 

Som jeg skrev i innlegget har jeg prøvd dette, bl.a. i DNB og Posten. Men de kan ikke, uvisst av hvilken grunn, overføre kontantbeløp til en annen bank enn deres egen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...