Gå til innhold

Overføring fra Mastercard til konto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig usikker på hvor dette spørsmålet hører hjemme, men jeg prøver her:

Jeg har et bensinkort (Mastercard) med kredittgrense uten noen nettbank-løsning. Jeg ønsker å flytte penger fra bensinkortet til en konto i en nettbank. Er dette mulig? Jeg kan ta ut kontanter i minibank med dette.

Jeg tenkte først å ta ut kontanter, for så å gå i en "vanlig" bank for å overføre pengene via de, men dette er umulig visstnok.

Finnes det noen smarte løsninger på nettet som kan brukes til dette formål?

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ta ut penger eller overføre penger fra et Mastercard er veldig lite lønnsomt, det påløper som regel renter fra dag 1, itillegg til eventuelle gebyrer.

Jeg anbefaler ikke å gjøre det med mindre det er kriseformål.

• Liker 1
Skrevet

Har du nettbank tilhørende Mastercard så skal det være mulig å overføre til andre kontoer derfra. Jeg kan det med et par kredittkort jeg har.

Et annet alternativ kan være å overføre til en betalingstilbyder (feks Paypal, Entropay) på internett, for så å overføre til bankkontoen din. Men disse tar gjerne gebyrer så det blir ekstra dyrt og det kan ta noen dager før du har pengene. Det er greit å sjekke at de faktisk kan overføre til bankkontoer i Norge først. :)

• Liker 1
Skrevet

Har du nettbank tilhørende Mastercard så skal det være mulig å overføre til andre kontoer derfra. Jeg kan det med et par kredittkort jeg har.

Et annet alternativ kan være å overføre til en betalingstilbyder (feks Paypal, Entropay) på internett, for så å overføre til bankkontoen din. Men disse tar gjerne gebyrer så det blir ekstra dyrt og det kan ta noen dager før du har pengene. Det er greit å sjekke at de faktisk kan overføre til bankkontoer i Norge først. :)

Som sagt så er ikke kortet tilknyttet noen nettbankløsning.

Skrevet

Ta ut kontanter, og sett de inn på kontoen din. Går du i en bank har de gjerne uttak- og innskuddautomater rett ved siden av hverandre.

Som jeg skrev i innlegget har jeg prøvd dette, bl.a. i DNB og Posten. Men de kan ikke, uvisst av hvilken grunn, overføre kontantbeløp til en annen bank enn deres egen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...