Gå til innhold

Noen prøver og hacke meg ( Guild wars 2)


Anbefalte innlegg

Fikk guild wars 2 når det kom ut ville prøve meg på et slik type spill men fant fort ut at det helt klart ikke var noe for meg... Men siden oktober 2012 har jeg fått mailer hver jævla uke av arenanet som skriver : "A log-in attempt from the following location is currently awaiting your authorization." Og det er mange forskjellige byer i kina og japan ! Noen som har eller prøver og hacke meg da eller? ihvertfall anoying og få på mails hele tiden!!

Hva skal jeg gjøre? prøver og bytte passord men funker jo ikke :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått det samme en del ganger, jeg har aldri mista passord til keylogger eller noe før så jeg kan bare ikke tenke meg at de har fått tak i passordet mitt til GW2, som jeg spilte i maks ei uke. Det er heller ikke snakk om phishing, det er ingen lenker i mailen så vidt jeg husker (hvis det var en var det til den offisielle GW2-siden) og ingen som spør om konto-informasjon eller ber meg logge inn noen sted.

 

Edit: Fant igjen én av mailene nå, de eneste lenkene som er i mailen er én for å godkjenne IP-en (kinesisk står det, Address: 112.236.151.171) for innlogging og én til GW2-support.

 

Nok en edit:

Tok et screenshot av mailen.

post-63750-0-67288500-1377801430_thumb.jpg

Endret av Andeby
Lenke til kommentar

Fikk guild wars 2 når det kom ut ville prøve meg på et slik type spill men fant fort ut at det helt klart ikke var noe for meg... Men siden oktober 2012 har jeg fått mailer hver jævla uke av arenanet som skriver : "A log-in attempt from the following location is currently awaiting your authorization." Og det er mange forskjellige byer i kina og japan ! Noen som har eller prøver og hacke meg da eller? ihvertfall anoying og få på mails hele tiden!!

 

Hva skal jeg gjøre? prøver og bytte passord men funker jo ikke :/

Jeg er ganske sikker på at dette bare er spam-mail som du får på mailen. Jeg spiller ikke Guild Wars 2, men jeg får fremdeles slike meldinger. Fikk også mange sånne meldinger da jeg spilte World of Warcraft. Bare ikke gå inn på lenken de sender seg hvis du ikke er 100% sikker på at den er den ekte Guild Wars 2 siden (offisielle).

 

Hmm jeg trykket innpå den ene linken første gangen med et uhell er jeg keylogget da? ...................

Burde jeg fabrikk re-instalere pcen om jeg er det?

Ja, det er mye mulig at du har en keylogger på pcen, men så lenge du ikke skrev inn noen form for informasjon på siden så tror jeg at du er trygg. Det er fremdeles lurt å ta en virus scan.
Endret av DaTrader
Lenke til kommentar

Hmm jeg trykket innpå den ene linken første gangen med et uhell er jeg keylogget da? ...................

Burde jeg fabrikk re-instalere pcen om jeg er det?

 

Man må vel laste ned en fil, eller gi et skript tilgang til å kjøre for å bli scammet.

Er litt usikker på dette.

Fin regel på slike mailer er at hvis de er ekte så står det som regel navnet ditt i dem.

Lenke til kommentar

Enten det, eller så lester du avsenderadressen veldig nøye. Slike mailer får en jo hver dag, folk utgir seg for å være fra nettbank, Facebook, diverse spill og lignende.

 

Så lenge ingen har tilgang til eposten din, får de jo ikke kommet seg inn på brukeren på GW2. Det er jo derfor du får disse mailene (om de er ekte)

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden jeg spilte GW2, men guildwars2.com er jo adressen til GW2 sin hjemmeside, og jeg mener å huske at jeg fikk slike eposter når jeg logget inn på spillet i fra andre pc'er eller nettverk enn de jeg allerede hadde autorisert.

Det ser på ingen måte ut som phishing mail spør du meg. Gmail setter de til og med som important, WoW phishing mailer får jeg aldri i inboxen engang.

Lenke til kommentar

Et triks til, hvis det ikke allerede har blitt nevnt, er å holde muspekeren over linken og se om den offisielle adressen dukker opp (som regel nederst i browseren). I slike saker hvor det ser ut som en ordentlig adresse i selve mailen ,viser seg når man gjør det å peke over den, å vise til f.eks accountz.guildwars.user.tw eller lignende.

Brukt Gmail i årevis og alle phishing mails har aldri havnet i innboksen.

 

Og alltid ha mailtilgangen din sikker som bare det. Ha alltid ett passord du ikke bruker til andre ting.

(bruker selv lastpass.com for alle passord. kommer fremdeles til å ha det når jeg en gang dør).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...