Gå til innhold

Spore en iPhone i real-time (automatisk gps-tracking)


KAS

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ute etter en sporingsapp for iOS (mer presist iPhone 5) for å kunne følge en person fra A til B. Jeg venter besøk fra fetteren min som bor ca 4 timer unna med bil, og jeg ønsker å følge ferden, samt få opp forventet tidspunkt for når han er framme, uten at vi behøver å snakke sammen underveis. Vi har et stramt tidsskjema og jeg skal ha middag klar når han kommer. Dette er mat som må spises med en gang, og han er ikke kjent nok til å gi meg en god beskrivelse av hvor han er så jeg kan beregne alt riktig.

 

Ønsker at appen støtter følgende:

 

- Valgfritt intervall for GPS-oppdatering og automatisk publisering av lokasjon til mottaker. Det jeg tenker å bruke er hvert 10 min for GPS og hvert minutt for å sende lokasjonsdata til klienten (mobilen er i stand til noenlunde vite hvor den er til enhver tid via andre sensorer enn gps). Konstant gps-oppdatering á la Endomondo tapper batteriet for mye.

- Bør kunne finne lokasjon via mobilnettet og wifi når GPS ikke er slått på

- Mulighet for å følge ferden både via app og på nettet, med auto-oppdatering så jeg slipper å trykke refresh. Appen må kunne kjøres på siste generasjon iPod Touch, samt iPad. Jeg bør også kunne initiere en manuell oppdatering av lokasjon (inkl gps) fra min side

- Vise estimert tid til ankomst (tilgjengeliggjøres ved minimum hver gps-oppdatering)

- Sjekkpunkter. Varsler meg når områder jeg har valgt ut blir passert.

- Bør kunne kjøre i bakgrunnen

 

Vet noen om noe slikt?

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres litt overkill ut for en fire timers biltur. Er fetteren din klar over og aksepterer at du vil overvåke ham?

 

Både Finn iPhone og Finn venner (Apples egne apper) kan brukes, men de støtter ikke automatisk oppdatering på gitte intervaller, ei heller estimert ankomsttid.

Lenke til kommentar

Dette er selvsagt noe vi avtaler oss i mellom. Det er vel mest for test og moro; dette er bare en tilfeldig situasjon hvor jeg kom på tanken om at dette kunne være artig å prøve ut. Når dette er utprøvd kan en senere se for seg andre scenarioer hvor det vil være interessant med slik "overvåking".

 

Har tenkt på Find my iPhone, men det har noen klare ulemper da vi vel må utveksle apple-id passord, og jeg får tilganger til å gjøre ting med telefonen hans som jeg ikke bør ha. Han bør ha mulighet til å stanse overvåkingen uten at jeg kan overstyre det. En annen gang kan det være mitt bevegelsesmønster jeg vil gi noen mulighet til å se :)

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Har tenkt på Find my iPhone, men det har noen klare ulemper da vi vel må utveksle apple-id passord, og jeg får tilganger til å gjøre ting med telefonen hans som jeg ikke bør ha. Han bør ha mulighet til å stanse overvåkingen uten at jeg kan overstyre det. En annen gang kan det være mitt bevegelsesmønster jeg vil gi noen mulighet til å se :)

Prøv Finn venner. Alt han må gjøre er å legge deg til som venn, og han kan når som helst skru av at posisjonen hans er synlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...