Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høy bil til lav fører - modeller å sjekke ut?


porcus

Anbefalte innlegg

Case:

Fører 155 cm høy, har blitt bevegelseshemmet (på krykker) og blir neppe bedre med årene. Trenger bil å sette seg INN i - "inn" i motsetning til "ned".


Bør unngå:

  • stort panser som gjør det vanskelig å rekke over ruta med isskrape. Ruta bør også helst være "litt mindre aerodynamisk" enn på mange bilmodeller ...
  • reservehjul på bakluka. Blir for tung å håndtere for denne personen. (Unntak hvis den har automatisk åpning/lukking.)
  • langt ned til pedalene. De fleste kassebiler er uaktuelle, selv om de er høye nok, typisk faktisk litt for høye.
  • 2-setere, helst. Kan vurderes i nødsfall. (Transit Connect, kanskje?)

Forslag til modeller å prøvesitte, som fortrinnsvis finnes fra 2000-tallet eller 2010-tallet? En Mini Countryman på stylter ville ha vært noe ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal overbringe forslaget om å eliminere skrapinga. Når man kjører bil fra nittitallet, så tenker man ikke på sånne ting ...

 

Kuga og Yeti er på blokka. At Golf + Polo i det hele tatt hadde høyere modeller, var ukjent her i gården, takk for tipsene. Har VAG noen modeller under de andre merkene, f.eks. er Seat Altea Freetrack en annen enn den Golf-saken? The more choices the merrier.

 

Ellers ser Honda HR-V ikke verst ut, hvis man vil kjøpe så gammel bil. Bør nok ta en runde til en stoooor bruktbilforhandler og spørre om muligheter.

Lenke til kommentar

Jeg skal overbringe forslaget om å eliminere skrapinga. Når man kjører bil fra nittitallet, så tenker man ikke på sånne ting ...

 

Kuga og Yeti er på blokka. At Golf + Polo i det hele tatt hadde høyere modeller, var ukjent her i gården, takk for tipsene. Har VAG noen modeller under de andre merkene, f.eks. er Seat Altea Freetrack en annen enn den Golf-saken? The more choices the merrier.

 

Ellers ser Honda HR-V ikke verst ut, hvis man vil kjøpe så gammel bil. Bør nok ta en runde til en stoooor bruktbilforhandler og spørre om muligheter.

 

Det er en bruker på VGD som sannsynligvis har verdens beste bil, en Honda HR-V. Det er ikke måte på hva den mannen kan gjøre med den bilen. Hadde han hatt lang nok kjetting så kune han ha flyttet månen. Jeg humrer hver gang jeg leser innleggene hans...

Lenke til kommentar

Mercedes B-klasse eller a-klasse av forrige generasjon? Kort panser, høyreist frontrute, høye seter, mye med automatgir. Kanskje det kan vurderes?

 

Nå vet jeg ikke om du vil ha ny bil, men det har jo kommet en liten bølge med mini "suver". Peugeot 2008 og Opel Mocca for eksempel. Ellers har vi jo de høyreiste standardbilene som er nevnt; Golf Plus, Polo Cross og den helt nye Volvo V40 Cross Country.

Lenke til kommentar

Stadig forslag der jeg ikke hadde tenkt å lete, takker. (Panda, liksom? Ville aldri funnet på noe sånt uten tips.)

 

Ellers så jeg en Mitsubishi Grandis i går, med setet nesten oppi vinduet. Skal sjekkes. Selv om man bare måååå ha en så bra bil som den HR-V-en :-D

Lenke til kommentar

Jeg er 192 og synes panda er god å kjøre. Min mor kjøpte en sånn 4x4 og hun er ganske kort , rett under 170 (165 kanskje ?), stortrives :)

 

hun synes den er god og oversiktlig, både kjøring og parkering, og veldig veldig god på glatten. Kravet Hennes var god på vinterstid og måtte sette seg opp\inn i, ikke ned i

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Mercedes B-klasse eller a-klasse av forrige generasjon? Kort panser, høyreist frontrute, høye seter, mye med automatgir. Kanskje det kan vurderes?

 

Nå vet jeg ikke om du vil ha ny bil, men det har jo kommet en liten bølge med mini "suver". Peugeot 2008 og Opel Mocca for eksempel. Ellers har vi jo de høyreiste standardbilene som er nevnt; Golf Plus, Polo Cross og den helt nye Volvo V40 Cross Country.

A-klasse høres midt i blinken ut, og både forrige generasjon, samt generasjonen før der, er vel aktuelle. Da har man en god del å gå på ift. pris også.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...