Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du blitt sammen med en (tidligere)prostituert?


Anbefalte innlegg

Vi ja, helt riktig. Om du leser innlegget mitt så er det fordi VI, majoriteten av mennesket i Norge, ikke ønsker salg av menneskekroppen. Menneskekropp skal ikke sammenlignes med en vare tilgjengelig for kunder! Det var ikke for å skjule prostitueringen av loven ble laget, det var for å gjøre prostitusjon vanskeligere.

 

Det siste du nevnte kan du godt tydeliggjøre for meg.

 

Er majoriteten av folk i norge imot frivillig salg av sex? Slik jeg har oppfattet det - ganske likt med hva du ser i tråden her, (eller andre tråder på forumet) så er hovedvekten at folk må få gjøre som de vil. Men tvang og traficking er det majoriteten er imot - naturlig nok.

 

Det var ikke for å gjøre det vanskeligere - det er bare den offisielle versjonen det. Nå når vi VET den ikke virker, det er MER prostitusjon og MER vold, men likevel er loven der. Bare se nå når de skulle diskutere sexkjøploven i regi av Likestillings- og diskrimineringsombudet - hvem ble invitert? KUN foredragsholdere som er FOR loven. Ikke en eneste prostituert, ikke PRO senteret eller noen som var imot loven. Altså ikke en reell diskusjon, men en sosial sammenkomst over en kopp kaffe.

 

Seksuell aktivitet er noe man kan gjøre med kroppen, på lik linje med andre ting kroppen kan gjøre.

Man selger sin tid. Eksempel: Om man masserer/onanerer en penis, eller masserer føtter, så må man bruke hendene. Man bruker kroppen sin til å yte en tjeneste kunden vil ha. Hvilken kroppsdel man bruker er egentlig likegyldig - man selger uansett deler av kroppen.

For å si det enkelt; jeg ville solgt sex hvis jeg har tjent nok(men er mann og ikke noe sjarmtroll). Hvorfor i all verden skal jeg selge kroppen min (min tid) til en arbeidsgiver for f.eks netto 20k i mnd for 37,5 timers arbeidsuke, kun fri i helgene og noen få uker ferie når det må passe arb.giver på sommeren, når jeg kunne tjent 100k mnd uten engang å jobbe så mye og jeg kunne styrt og bestemt alt selv (kan vel tjene 200k mnd også) - hvem er det man egentlig selger seg mest til? (det sier seg selv utifra fakta, ikke fordommer/dømming)

Syns du bør lese litt av det Hege svarer på spørsmålene som blir stilt - virkelig en dame det står respekt av iom at hun er med på å kjempe for bedre forhold til de prostituerte.

 

Bare for å ta med et av spørsmålene og svaret her relatert til det å selge kroppen sin som du snakker om:

 

(hentet fra Hege svarer på VG)

 

Ikke salg av kropp ?

Innsendt av: Bjørn N

Hvis det ikke er salg av kropp hva er det da ?

Hei Bjørn N,

Sexarbeidere er opptatt av å presisere at dette er salg av seksuelle tjenester. Begrepet salg av kropp brukes som en herskerteknikk for å frata sexarbeidere sin stemme og intellekt. Internasjonal forskning viser at sexarbeid handler om utrolig mye mer enn tøm og røm. Sexarbeidere på innemarkedet tilbyr vel så mye en emosjonell tjeneste.

 

Hilsen Hege

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare de samme uholdbare argumentene som repeteres i det uendelige. Påstanden om at forbud mot å kjøpe sex er ønskelig selv om prostitusjon alltid vil eksistere fordi det vil begrense fenomenet til en viss grad, er forferdelig lite gjennomtenkt. Når noe folk uansett driver med blir forbudt fører det åpenbart nok til at man gjør det man kan for å skjule det og dermed tåkelegges hele aktiviteten og enhver statistikk på hvor mange som kjøper eller selger sex vil være falsk.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt mange typer prostituerte selv gått til Filippinene og har nå en bar jente som kjæreste angivelig hun har sluttet, men for en liten stund ble hun gjør det uten at jeg vet. Virkelig prostituerte er ikke som the real thing det kan være veldig tom, og du vil ha en ekte relasjon det aldri er en god erstatning.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...