Gå til innhold

Post din CPU score her !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
238

 

P4 3.0C @ 3720 Mhz

Nice klokk! Kjøling har du? temps? volt?

Zalman-kjøler på CPU, Swiftech på NB, Thermaltake på GPU. Jeg brukte vcore 1.675v. Når det gjelder temperatur, så har jeg ikke peiling. Jeg hadde på det tidspunktet sensoren på kjøleribba så den viste nok for lav temperatur da den ikke oversteg 41°C. Onboard-sensoren kom aldri over 38...

 

Nå har jeg kjøpt to nye temperatursesorer som jeg har satt henholdsvis på NB (tett inntil kjernen) og på kjøleribben til CPU. Den sensoren som tidligere satt på kjøleribba, har jeg nå flyttet under CPUen. Dette var en grufull operasjon! Denne type sensor (på Hardcano 9 som følger med Thermaltake-casene) er egentlig ikke ment for P4, så jeg forsøkte å modifisere den litt ved å kutte bort litt av isolasjonen på ledningene. Dårlig idé. Jeg kuttet ledningen... :no:

Med litt triksing fikk jeg tvinnet den sammen igjen, brettet sensoren dobbelt, klasket på litt AS5 og tapet den til bunnen av CPU. Jeg var naturligvis noe nevøs da jeg fyrte opp PCen. Enten så fungerte det fint, eller så kortsluttet hele greia. Det fungerte heldigvis :thumbs:

 

Jeg kjører nå på standardinstillinger, og etter én test i 3dmark01 er høyeste registrerte temp 48,1°C. Ut ifra dette kan jeg bare tippe at tempen ved 1.675v sannsynligvis lå ved 55-58°C(?)

 

Kabinettet (Thermaltake V1000A) har for øvrig 7 svake vifter som jeg tror gir ok luftgjennomstrømning.

Lenke til kommentar

Jeg må bare le av 486-gutta! :D Når man ikke kan overklokke mer, da begir man seg ut på underklokking!

 

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var flinkere til å ta vare på gammelt utstyr. Jeg ga nettopp bort den gamle PCen min (P4 1,5Ghz med 512 Mb rdram + kabinett + psu + SB live 5.1 til kr 1.000 er gi-bort-pris). Samtidig kastet jeg et hk med P3 500 Mhz + 768 Mb ram. Det hadde nok bare blitt liggende å ta plass, men en dag hadde det kanskje vært gøy å ha...

Lenke til kommentar

Og så lang tid skulle det gå før Forman klarte 310 også. Må si jeg er imponert over ytelsen på A64.

 

Dette er en xp3200(2.0ghz) på stock, så diverse personer som er så veldig påståelige om at A64 klokker dårlig får vel her et slag planta ca. midt i solar plexus med tanke på at dette er kjølt med dårligste kjøleren en får tak i til A64 for penger. :cool:

 

*Spare penger til A64*

Endret av menT4l
Lenke til kommentar

Siden jeg er iallefall en av dine visse personer, påstår jeg at A64 fortsatt klokker dårlig, selv om det finnst en og annen av dem som klokker brukbart , da ser jeg bort fra bruk av extremkjøling. Men en annen ting er at de har en rå ytelse .

Min 3400 kommer ikke over 210 x 11 = 2310 og det er dårlig , dette med vannkjøling og en temp på cpu på mellom 10-15 grader, kan forøvrig opplyse at den går lik høyt med std kjølern .

 

Er forresten kommet opp i 298 p

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Siden jeg er iallefall en av dine visse personer, påstår jeg at A64 fortsatt klokker dårlig, selv om det finnst en og annen av dem som klokker brukbart , da ser jeg bort fra bruk av extremkjøling. Men en annen ting er at de har en rå ytelse .

Min 3400 kommer ikke over 210 x 11 = 2310 og det er dårlig , dette med vannkjøling og en temp på cpu på mellom 10-15 grader, kan forøvrig opplyse at den går lik høyt med std kjølern .

 

Er forresten kommet opp i 298 p

Tja, kanskje du er en av mine DIVERSE personer.

Men du kjære Snekker'n, A64'n liker volt, du må gi(spenning) for å få(Mhz) vet du ;)

 

Grattis med 298 poeng forresten, prøvd å sette process priority til realtime? Kan hende det hjelper litt.

Lenke til kommentar
Siden jeg er iallefall en av dine visse personer, påstår jeg at A64 fortsatt klokker dårlig, selv om det finnst en og annen av dem som klokker brukbart , da ser jeg bort fra bruk av extremkjøling. Men en annen ting er at de har en rå ytelse .

Min 3400 kommer ikke over 210 x 11 = 2310 og det er dårlig , dette med vannkjøling og en temp på cpu på mellom 10-15 grader, kan forøvrig opplyse at den går lik høyt med std kjølern .

 

Er forresten kommet opp i 298 p

Er ganske sikker på at din CPU klokker bedre enn Formans 3200+...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...