Gå til innhold

Er XP tregt ???


Anbefalte innlegg

Jeg ble forledet til å installere XP på min 1 GHz AMD PC 384 MB ram, alt har fungert bra under win 2000 og oppgraderingen til XP gikk også greit.

 

Mine forskjellige applikasjoner kjører fortsatt, men skifte mellom dem tar forferdelig lang tid.

 

Det samme skjer også ved avspilling av MP3 filer, de hakker fryktelig i starten men låter bra etterhvert.

 

Er det noen settinger for gjøre kontekstskifte raskere ?

Det ser ut som Idleprosessen er satt opp med høy prioritet :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff jeg får sikert mye pes for denne replyen men budskapet må frem.

 

XP er et møkka OS inntil videre.. det trenger 1 år på seg før det har kvitta seg med "barnesykdommene"

 

XP krever mye mere av maskinen din, det er en del tregere på små oppgaver som bare å lukke opp mapper osv..

 

Det er flere nettsteder som har frarådet folk å kjøpe XP etter at dem har testet det pga det var så uhyre tregt.

 

Du skulle holdt deg til win2k hvertfall inntil videre.

 

Som sagt, jeg venter en del drittslenging tilbake for denne.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: hmm på 2002-02-15 16:09 ]

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke kommentere egentlig, siden jeg ikke har efaring med XP, men jeg har nå brukt win2k siden det ble sluppet, og har ikke angret. Spill og alle andre applikasjoner funker fint som bare det. Jeg har ikke vurdert bytte i det hele tatt, ikke før jeg blir gjort oppmerksom på klare fordeler.

 

Pål

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med XP er heller dårlige. Applikasjoner og spill gikk tregt, og jeg fikk aldri lydkortet mitt til å fungere. Men de fleste problemer jeg/andre opplever i XP er nok hardware-relatert, for det ser ut som mange har stor glede av dette nye OS'et fra Microsoft. Jeg for min del venter en stund til før jeg legger meg ut på enda en installasjon.

 

mvh.

Cycorex

Lenke til kommentar

Jeg var skeptisk til xp, men det forandret seg fort. Har kjørt det uten et eneste problem i ca 4mnd nå(bortsett fra at det er litt kranglete og "vet best" noen ganger, men ingenting som ikke lar seg overvinne.)

På den råtne compaqen, en p3 450 med 128 mb ram, som har vært hjemmepc i to år og alltid bare bydd på problemer og dritt, og vært en så stor kilde til frustrasjon og sinne at jeg har fryktet for hjerteinfarkt mang en gang, installerte jeg xp nærmest for moro skyld. Og som et trylleslag er det aldri problemer mer. Ikke boote hvert kvarter, kan spille divx, kan til og med spille en grafisk sterkt forenklet wolfenstein, noe jeg kunne glemme med win me.

Alt i alt har jeg utelukkende gode ord å si om xp. Har lest noen steder at pro-versjonen er bra, og hjemmebruker-versjonen mer problematisk, men dette har jeg ikke testet ut selv.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 16:34, arthur_mukk skrev:

Jeg var skeptisk til xp, men det forandret seg fort. Har kjørt det uten et eneste problem i ca 4mnd nå(bortsett fra at det er litt kranglete og "vet best" noen ganger, men ingenting som ikke lar seg overvinne.)

På den råtne compaqen, en p3 450 med 128 mb ram, som har vært hjemmepc i to år og alltid bare bydd på problemer og dritt, og vært en så stor kilde til frustrasjon og sinne at jeg har fryktet for hjerteinfarkt mang en gang, installerte jeg xp nærmest for moro skyld. Og som et trylleslag er det aldri problemer mer. Ikke boote hvert kvarter, kan spille divx, kan til og med spille en grafisk sterkt forenklet wolfenstein, noe jeg kunne glemme med win me.

Alt i alt har jeg utelukkende gode ord å si om xp. Har lest noen steder at pro-versjonen er bra, og hjemmebruker-versjonen mer problematisk, men dette har jeg ikke testet ut selv.


 

ME har vel fått sterkere kritikk enn XP, men ikke fra sikkerhetseksperter (kanskje fordi alle hadde så store problemer at de ikke kom seg i nettverk, og/eller at sikkerhetsekspertene ga opp fordi pc'ene klikka så ofte [den perfekte firewall]?!)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 16:22, sjanten skrev:

og la meg legge til: FBI (Federal Bureu of Investigation, USA) har offisielt gått ut og _advart_ mot Windows XP pga Universal Plug-n-Play funksjonen, hvor en "ondsinnet hacker" kan få fri tilgang til hele datamaskinen, og route virus via den osv.

MS har kommet med en plasterlapp, en plasterlapp på sitt eget rykte :razz: mer enn det er det ikke.




 

FBI gikk også ut og unnskylte seg etter den uttalelsen... Problemet var ikke så stort allikevel... :smile:

 

Dessuten - hvis man er paranoid kan man jo skru av den funksjonen.... brukes bare i noen tilfeller med nettverk...

 

XP krever litt ram... dette gjør at programmer går tregere hvis ram er mangelvare....

 

Hos meg går det kjempebra!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 16:42, Zamoht skrev:

Quote:


On 2002-02-15 16:22, sjanten skrev:

og la meg legge til: FBI (Federal Bureu of Investigation, USA) har offisielt gått ut og _advart_ mot Windows XP pga Universal Plug-n-Play funksjonen, hvor en "ondsinnet hacker" kan få fri tilgang til hele datamaskinen, og route virus via den osv.

MS har kommet med en plasterlapp, en plasterlapp på sitt eget rykte :razz: mer enn det er det ikke.




 

FBI gikk også ut og unnskylte seg etter den uttalelsen... Problemet var ikke så stort allikevel... :smile:

 

Dessuten - hvis man er paranoid kan man jo skru av den funksjonen.... brukes bare i noen tilfeller med nettverk...

 

XP krever litt ram... dette gjør at programmer går tregere hvis ram er mangelvare....

 

Hos meg går det kjempebra!

 

 

 

hysj! :smile:

 

alikevel vet jeg at de har gjort en del positivt med tanke på at alle* skal kunne bruke det (der ligger andre os som jeg vet om til pc et godt stykke bak)

 

*alle er ikke bare nye brukere. jeg ville _aldri_ prøvd å overtale besteforeldrene mine til å gå over til f.eks. linux! -windows er håpløst nok :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 16:22, sjanten skrev:

og la meg legge til: FBI (Federal Bureu of Investigation, USA) har offisielt gått ut og _advart_ mot Windows XP pga Universal Plug-n-Play funksjonen, hvor en "ondsinnet hacker" kan få fri tilgang til hele datamaskinen, og route virus via den osv.

MS har kommet med en plasterlapp, en plasterlapp på sitt eget rykte :razz: mer enn det er det ikke.




 

Tingen er den at Universal Plug-n-Play funksjonen ikke blir installert i en vanlig installasjon av XP, og sikkert 60 % av brukerne vet ikke en gang hvordan de installer den...

 

MAO, sjansen for å bli angrepet av en hacker hvis du ikke har internett er omtrent like stor... :grin:

Lenke til kommentar

Athlon 1000MHz og 256MB ram kjører XP så det spruter. Ingen venting, ingen krasj, ingen barnesykdommer, på min maskin. Hva andre mekker til av problemer med sine system er jo en sak, hva man kan klare er en annen.

Neida, ikke alle ting funker like bra sammen, men pokker så mye "systemfeil" som egentlig er brukerfeil.

 

-P-

Lenke til kommentar

Her var det jammen mye tips å få :smile:

Bør jeg ta en runde med alle drivere,

er driverne XP velger automatisk dårlige ??

 

Det er jo tydelig at noen synes XP er bra og andre dårlig. Med andre ord må det være mulig å få det til å funke bra. En positiv innstilling er viktig, i det minste for å slippe å formatere C partisjonen :smile:

 

Jeg har altså Elitegroup hovedkort med VIA chips og AMD Athlon 1 ghz, 384 mb ram, ATI rage 128 pro, AC97 audio + masse disk 100 GB

 

Er det noe bestemt rekkefølge driver må installeres i ??

 

SoM tidligere nevnt går Idleprossessen altfor mye!

Lenke til kommentar

Hei,

 

Er det noen her som kjører dual boot (XP + 98SE. Jeg gjorde det og kjørte HDTach programmet som viste at XP er tregere enn 98SE i HD ytelse.

 

Kjører nå 98SE + 2000 PRO og har merket at Win2000 er raskere enn XP. Stabilitet er det foreløpig ingeting å si på i både Win 2000 og XP.

 

Har enå ikke rukket å kjøre HDTach test i Win2000 PRO.

 

Tror jeg skal beholde Win2000 foreløpig.

 

Har prøv å laste ned den ServicePack 3 men filene er beskytet med pasord. Er det noe god verktøy for å cracke WinZIP passord?

 

Har prøvd Advance ZIP Password Recovery uten hell så lenge.

 

 

 

Hilsen

 

Staljin

Lenke til kommentar

kjørte både 98se 2000pro og XPpro samtidig på maskinen min, XPpro var _KLART_ raskest av alle men det var en del progs jeg bare kunne kjøre i 98se, skjønner ikke hva jeg hadde 2000 for :razz:

alt i alt har jeg mest positive ting å si om xp (selv om sb-live driverne kresja maskina :grin: )

dette var på en 1.33tb med 512ram da :/

Lenke til kommentar

Kjører Windos XP norsk på en

337 Mhz Celeron A jeg =)

Har ingen problemer med å spille DivX (Rippet av mine egne dvd'r selfølgelig :wink:) og DVD/SVCD spiller glatt.

Men jeg har selfølgelig slått av alt grims gromset i XP, skygger og themes osv. Krever masse av cpu .. i alle fall en 337 Mhz :wink:

 

Men ja .. det må komme et par SP før XP blir "helt stabilt" =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...