Gå til innhold

MK på vgs - bli dataingeniør?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge du oppnår generell studiekompetanse og tar fordjuping i matte og fysikk så kan du søke på ingeniørutdanning.

 

Om du går MK, almenn, øk/adm, osv speler ingen rolle så lenge du ender opp med GS og matte/fysik.

 

For å være heilt sikker så anbefaler eg at du snakker med ein studieveileder på skulen. Nå kjenner ikkje eg så godt til medialinja, så det er mulig at du må søke om å få ta nokre andre fag enn det som skulen har lagt opp til.

Lenke til kommentar

Beste alternativet for å bli ingeniør er å gå almenn da du vil ha letteste vei til realfag som du trenger for å søke deg inn på studiet. Hvis du går MK så må du rett og slett bare ta matte og fysikk som privatist/forkurs av noe slag for å kunne studere dataingeniør.

Lenke til kommentar

Hvis du allerede har begynt på MK, så anbefaler jeg deg å søke om å flytte linje hvis du er bestemt på å bli dataingeniør. Har flere kompiser som gikk fra både musikklinja og MK over til allmenn, på grunn av realfag.

Å ta de tyngste fagene på skolen som privatist koster både penger og er ganske hardt så lenge du ikke har et talent for det.

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...