Gå til innhold

Vidvinkel til Canon EOS 60D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukte ofte Canon 10-22 mm da jeg hadde 60D`en før og det var vel det objektivet jeg brukte mest tror jeg. Veldig fint objektiv med mange bruksområder, jeg brukte det mest til landskapsbilder.

 

Har dette objektivet fortsatt og er til salgs om du er interessert - det passer ikke mitt nye kamera :)

Lenke til kommentar

Brukte ofte Canon 10-22 mm da jeg hadde 60D`en før og det var vel det objektivet jeg brukte mest tror jeg. Veldig fint objektiv med mange bruksområder, jeg brukte det mest til landskapsbilder.

 

Har dette objektivet fortsatt og er til salgs om du er interessert - det passer ikke mitt nye kamera :)

Hei, takk for info. Har du litt mer info, status på objektiv, pris etc :hmm:

Lenke til kommentar

Anbefaler at dere tar salgsbiten på PM; ellers så kommer det fort en sint moderator og lager ugreie ;)

 

Jeg må si meg enig i anbefalingen av Canon EF-S 10-22mm. Jeg har aldri skjønt poenget med en lyssterk vidvinkel - brennvidden er så kort at man kan handholde de ned til 1/10-1/30s (avhengig av hvor stø du er på hånden), og man får ikke nevneverdig tynn DOF allikevel.I tillegg så har man en tendens til å bruke objektivet til landskap, der objektivet er blendet ned til f/8-f/11, er påsatt ND filter og står på et stativ ...

 

Noen er veldig opptatt av mest mulig vidvinkel; i såfall kan Sigmas 8-16mm være av interesse. Jeg liker bedre de vidvinkelzoomene som går litt lenger opp (som Canons 10-22mm) da objektivet blir mer allsidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som blir anbefalt til Canon er følgende:

 

- Canon EF-s 10-22 (Dyr og bra, litt lyssvak(F/3,5-5,6))

- Tokina 11-16 (Dyr, bra og solid, F/2,8 hele veien. Litt liten zoom rekkevidde)

- Sigma 8-16 (Fått gode kritikker)

- Sigma 10-20 (billigst, men også muligens den dårligste)

 

Hei, tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Har Tokina 11-16mm til min 60D, og er storfornøyd med den! Syns den har mer enn nok vidvinkel til det meste av landskapsfotografering. Det jeg liker best med den, er byggekvaliteten. Kjennes skikkelig solid ut.

Bruker den en del til nordlysfotografering når den muligheten en sjelden gang byr seg. Det er da den virkelig kommer til sin rett med f/2,8 blender. Det gjør at en kan bruke kortere lukkertider og lavere iso, og dermed beholde mer av det fine nålemønsteret i nordlyset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...