Gå til innhold

Er dette Olympus' nye flaggskip?


Anbefalte innlegg

Viss ein ser E-M1 forfrå, ser grepet veldig like ut som grepet på E-620.

Eg har også tru på at dette kamera er hjerte barnet til Terrada (skjefen for DSLR div. til Olympus), han utalte for enn par år si at formfaktoren på E-620 var svært anvendelig for dei fleste 43 objektivene, i og med at ein hadde også mulighet for å bruke vertikal grep på større objektiver. :hmm:

Det er mulig at Terrada mener det; men min erfaring var at E-620 sugde med objekter fra 14-54mm-en og større. Og grepet hjalp ikke for min del. Bortsett fra det var E-620 et meget trivelig kamera. Men grepet til E-M1 er mye dypere, så den tror jeg fint kan virke med rimelig store objektiver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss ein ser E-M1 forfrå, ser grepet veldig like ut som grepet på E-620.

Eg har også tru på at dette kamera er hjerte barnet til Terrada (skjefen for DSLR div. til Olympus), han utalte for enn par år si at formfaktoren på E-620 var svært anvendelig for dei fleste 43 objektivene, i og med at ein hadde også mulighet for å bruke vertikal grep på større objektiver. :hmm:

Det ser vel ut som om det er en hel del dypere enn grepet til E-620, dypere enn HLD-6 på E-M5 og vil jeg si... Nye bilder forresten, med det nye 12-40mm f2.8:

 

lb05VRa_zpsc0003aec.jpg

 

gDlFTTX_zps4a61eea7.jpg

Lenke til kommentar

Det ser vel ut som om det er en hel del dypere enn grepet til E-620, dypere enn HLD-6 på E-M5 og vil jeg si... Nye bilder forresten, med det nye 12-40mm f2.8:

 

lb05VRa_zpsc0003aec.jpg

 

gDlFTTX_zps4a61eea7.jpg

 

Har dette også fått 2 utløserknapper ? Men mindre en av de har knappene har en annen funksjon eller er en design gimmick.

 

Syns Olympus kan roe ned litt - slike bilder pleier å ha en dyr bakside :confused:

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

HDR mode? ... spennende... men se folkens! MIC-inngang! :-)

Flott! Dette er vel første Olympus med mic-inngang? Håper det er et tegn på at video er høyere prioritert enn på tidligere Olympuser.

 

Og hvis video-codec/kvalitet blir på høyde med GH3 får jeg et fryktelig problem med å velge mellom dette "Frankenstein-kamera" som har alt, og det vakre GX7 som er perfekt til foto. At Panasonic valgte å forkrøple GX7 ved å utelate mic-inngang kan altså bli den lille, utslagsgivende dråpen som får meg til å hoppe over til Olympus.

Endret av 4K Ready
Lenke til kommentar

 

 

Flott! Dette er vel første Olympus med mic-inngang?

Alle nyere Olympusmodeller (Pen og E-M5) har hatt mulighet for ekstern mic med en adapter, men det "bruker opp" blitsskoen og koster ekstra.

 

http://www.getolympus.com/us/en/external-microphone-adapter-set-sema-1.html

Takk for info! Egentlig en "godkjent "løsning det der synes jeg, men mangelen på 24p og 25p kan man jo ikke leve med uansett :) Håper Olympus har rettet på dette denne gangen!

Lenke til kommentar

Mic-inngang?, eller er det en flash-inngang (slik som tilsvarende plassering på E-3/5?...). :hmm:

 

Det er ikke den runde PC sync-utgangen på framsiden vi snakker om her. Det er riktig at denne er til blitz. Men hvis du ser på kortsiden (motsatt side av utløserknappen) så er det en luke hvor det står "MIC".

Endret av 4K Ready
Lenke til kommentar

 

Det er ikke den runde PC sync-utgangen på framsiden vi snakker om her. Det er riktig at denne er til blitz. Men hvis du ser på kortsiden (motsatt side av utløserknappen) så er det en luke hvor det står "MIC".

Javel, ..... den så jeg ikke før nå, gitt!

Sikkert greit med slik inngang for de som lager videoer, ja! ;)

Lenke til kommentar

Viss prisen som 43rumors.com anntyder ikkje er langt frå virkeligheten så tipper eg at prisen her i Norge kan være omlag 10.000,- for kunn kamera huset og 6.000,- for dette nye 12-40 F2.8 objektivet, og kansje ned mot 14.000,- for eit Kit med E-M1 og denne nye zoomen.

Eg veit liksom ikkje om eg skal berre :whistle: eller :roll:

Lenke til kommentar

Nytt bilde av E-M1 med 12-40:

 

oi6s91_zpsbad84133.jpg

 

Ryktes at E-M1 er et stop bedre enn E-M5 på ISO. Hybrid CDAF/PDAF fungerer også for mFT-objektiver, ikke bare for FT-optikk (laget kun for PDAF)

:green: Leste litt oversatt fra japansk, men det skulle visst ha en god impact på kontinuerlig fokus /følgefokus. Hvor bra det blir, gjenstår jo å se ... det har ikke vært Olympus sin sterke side hverken med CDAF eller PDAF.

Ang bedre ISO, så er nok dette en kombinasjon av fjerning av AA-filter, samt oppdatert JPG-engine. På RAW er det nok ikke et helt trinn tenker jeg. - Uansett; good news, og jeg venter på at nissen skal komme å legge det i postkassa mi.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...