Gå til innhold

[Løst] nVidia GTX570 SLI Problem


xExodusx

Anbefalte innlegg

Har ett rart problem som oppsto uten noe forvarsel som jeg håpte noen kunne hjelpe meg med

 

Det begynte med at jeg hadde spilt Bioshock Infinite noen timer så pc'n ble god og varm (har komplett vannkjøling så langt ifra noen problemtemperaturer), gikk ut i windows der den sto en liten halvtime før jeg skulle se en film i XBMC, da hang pc'n seg, restartet, da hang den seg under oppstart av windows, fjernet oc på både cpu og skjermkort, da virker den fint i windows, filmer og mindre krevende spill men henger seg så fort jeg presser maskinvaren

 

Har prøvd ett og ett skjermkort ved å deaktivere det i enhetsbehandling, da fungerer alt smertefritt, men så fort jeg aktiverer SLI modus så henger pc'n seg etter 5-10min i tyngre spill (bare testet Bioshock etter feilen oppsto)

 

Kan det være skjermkortene som har fått en skade når de virker fint hver for seg? har voltmoddet biosen, men kjørte for øyeblikket bare 880MHz@1,138v på gpu core som jeg ville tro var langt under smertegrensen med vannkjøling på Asus DCII kortene?

 

PC Specs:

Skjerm 1: Dell U2713HM 1440p @90Hz via Dual-Link DVI

Skjerm 2: TV/Prosjektor 1080p @60Hz via HDMI (en skjerm på hvert skjermkort, men spiller bare på Dell skjermen)

HK: Asus P8Z77-V Pro

Minne: G.Skill Trident 2x8GB @ 2400MHz (standard hastighet)

CPU: Intel i7 3770k delidded m/vannblock @ 4,4GHz (2.23vcore om jeg ikke husker feil)

GPU: 2xAsus GTX570 DCII m/EK fullstørrelse vannblokk @880MHz (1,138vcore)

PSU: Chieftec 950w 85pluss Bronze Nitro Series

SSD/HDD: 1xSSD/2xHDD 500gb i RAID0

 

PS! Fjernet all overklokking etter problemet oppsto

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier om skjermen: "Skjerm 1: Dell U2713HM 1440p @90Hz via Dual-Link DVI", men du kan ikke eller bør ikke kjøre en 60 Hz skjerm på 90 Hz hvis det er skjermen kjører med. Tror det er samme skjermen jeg har. Skriveleif eller?

 

Og jeg håper at du husker feil om volt på CPU, den er altfor høy, tror ikke du bør ikke være over 1,5 V, er du på 2,23 V, da er du ute og kjører noe innerst inn i helv..... Helst bør den ikke være over 1,3 V 24/7 med den klokken du kjørte, 4,4 GHz.

 

Sjekk også om du har siste BIOS versjon for HK ditt, siste versjon er 2003.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Det kan jo høres ut som et psu problem også, selv om det ikke nødvendigvis er det.

Men jo mer du presser skjermkortene, jo mer strøm trekker de, og som du sier begynner det å tulle når du presser dem, så det kan jo hende de får for lite strøm(i utgangspunktet er 950w nok, men om det er en feil på psu kan ting fort gå galt).

 

Har du prøvd begge kortene solo? bare for å utelukke at det ikke er feil med en av dem? Du kan jo også prøve å stille ned den 90hz skjermen din til 60hz slik at begge skjermene kjører samme Hz for å se om det hjelper.

 

Om du sjekker alle disse tingene og ingen av dem er feil med, reinnstaller maskinen. Om noe fortsatt er helt på trynet så er det nok HK eller Cpu som begynner å fuske.

Lenke til kommentar

har prøvd begge kortene solo og da funker det som bare det (ikke fjernet det fra maskinen engang, bare deaktivert i enhetsbehandling), det funker også topp vist jeg dedikerer skjermkort nr.2 til physx

 

Har også koblet vekk alt utenom hovedskjermen og også prøvd å kjøre i 60hz uten forskjell

Lenke til kommentar

har prøvd begge kortene solo og da funker det som bare det (ikke fjernet det fra maskinen engang, bare deaktivert i enhetsbehandling), det funker også topp vist jeg dedikerer skjermkort nr.2 til physx

 

Har også koblet vekk alt utenom hovedskjermen og også prøvd å kjøre i 60hz uten forskjell

Prøv en reinnstallasjon. Om alt retter seg opp da så var det nok en software bug.

Lenke til kommentar

Du har overclocket PCen din, dvs at du egentlig har mistet garantien for lenge siden, og du har også tukla med CPU ang delidding.

 

Tror det er bedre å kjøpe ny PSU, bytte den ut istede for å få en smell tilbake om at du har mistet garanti pga OC og delidding av CPU.

Lenke til kommentar

Du har overclocket PCen din, dvs at du egentlig har mistet garantien for lenge siden, og du har også tukla med CPU ang delidding.

 

Tror det er bedre å kjøpe ny PSU, bytte den ut istede for å få en smell tilbake om at du har mistet garanti pga OC og delidding av CPU.

ingen som klarer å finne ut om man klokker cpu/gpu da.

Lenke til kommentar

skjermkortene er jo "eldgamle" i data sammenheng da, så de er vel ikke så mye å hente på garanti :p

 

cpu er jeg jo sef klar over, men både HK og PSU skal vel ikke ha noen innvirkning på garanti i forhold til overklokking? samme er det vel med minne (det har jeg faktisk bare kjørt på standard timings og frekvens)

 

Har nå stresstestet litt og _MULIGENS_ kommet noe lengre, testet minne med memtest86 i hele natt, og testet cpu i 7 timer med aida64 uten noen feil eller throtteling av noe slag (bittelitt overklokket grunnet "Asus Enhancment" eller hva det heter til 3,9GHz)

 

Men når jeg nokk en gang prøvde å stresstestet det ene skjermkortet med nyeste Furmark (forrige gang jeg testet skjermkortene før reinstall var det med den gamle versjonen) så fikk jeg plutselig BSOD 0x50 og så restartet den seg, og dette var bare 5-10min inni testen, og etter det jeg har lest meg opp på så er det enten minnefeil eller driverfeil....

 

Så tenkte jeg skulle prøve en 314 driver, har ikke tenkt på det før siden jeg spilte på de nyeste driverene i flere dager uten problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...