Gå til innhold

[Løst] Komplett PC: hvordan få denne?


Anbefalte innlegg

Specs:

Kabinett: Cooler Master HAF X

Prosessor: Intel i7 4770K

Grafikkort: 2x EVGA GTX 780

RAM: 16 GB Crucial

Harddisk 1: Kingston HyperX 3K 240 GB SSD

Optisk: ASUS DVD writer

Hovedkort: Asus Sabertooth-Z87

Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro 850W

Kjøler: Corsair H110i

Lydkort: Asus Xonar D2X

Operativsystem: Windows 8 64-bits

 

Hvordan kan jeg få komplett til å bygge denne?

Har sett på de forskjellige pc'ene og ingen gir meg muligheten til å velge akkurat disse specsene. Har sjekket prisen og tjener ikke noe på å bestille delene for seg og senere montere dem sammen. Er ikke akkurat noen "handyman", så ønsker helst å få PC'en ferdigbygget (da har jeg også garanti). Noen som kan hjelpe?

Endret av ErikLøvaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sjekket den totale prisen på en lignende konfigurasjon (ferdigbygget og komponent-for-komponent) og der var prisen for hver enkelt komponent like høy som å få den ferdigbygget.

Men nå har du plukket ut deler selv og må betale for at de skal sette den sammen... Hvis ikke hadde alle gjort det samme, om det var gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det, men Komplett har alt og det er mye lettere å få ordnet opp hvis en av delene/datamaskinen ikke funker når alt er kjøpt fra ett sted. I tillegg er Komplett også ganske pålitelige og kjenner flere med gode erfaringer.

Problemet med dette er somregel at dersom du har et problem med systemet, for eks skjermkort eller en hdd så må du levere inn hele systemet. Istedet for å tute å kjøre med evt et gammelt skjermkort og kanskje en disk mindre.

Synes å huske de er ganske strenge med den klisterlappen bakpå som sier at du bryter garantien dersom du åpner kabinettet.

Lenke til kommentar

Men nå har du plukket ut deler selv og må betale for at de skal sette den sammen... Hvis ikke hadde alle gjort det samme, om det var gratis.

Otl:satt sammen en ferdigbygget PC og sjekket hvor mye det hadde kostet å kjøpe hver enkelt del i den PC'en for seg selv og prisen var mer eller mindre den samme. XCLaymanx: ja, det kunne vært et lite problem. Hadde tenkt til å oppgradere den etter et par år, så det er kanskje best å bygge selv uansett.

Lenke til kommentar

Alt jeg sier er.... Se dustinhome.no

nei og atter nei. det er greit at dustin home er billigere, men når du bestiller fra dem og at det tar flere måneder for og få det du bestiller, er det egentlig like greit og la være og bestille fra dem. komplett er kanskje ikke den billigste nettbuttiken, men dem har kjapp levering på bestillinger og god kundeservis. .

Lenke til kommentar

nei og atter nei. det er greit at dustin home er billigere, men når du bestiller fra dem og at det tar flere måneder for og få det du bestiller, er det egentlig like greit og la være og bestille fra dem. komplett er kanskje ikke den billigste nettbuttiken, men dem har kjapp levering på bestillinger og god kundeservis. .

 

 

Jeg har ALLTID fått ALT jeg har bestilt etter MAX 3 dager. Og jeg har bestilt MYE derfra! Det du sier er vrøvl. Det er få som har dårlig erfaring med Dustin Home.

I tillegg er det en fantastisk kundeservice der.

 

Her er noe som støtter det jeg sier: http://www.prisjakt.no/shop.php?f=9747 , og som i stor grad sier imot deg.

Endret av kalleklovn12
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ALLTID fått ALT jeg har bestilt etter MAX 3 dager. Og jeg har bestilt MYE derfra! Det du sier er vrøvl. Det er få som har dårlig erfaring med Dustin Home.

I tillegg er det en fantastisk kundeservice der.

 

Her er noe som støtter det jeg sier: http://www.prisjakt.no/shop.php?f=9747 , og som i stor grad sier imot deg.

Jeg støtter deg også, så lenge tingen er i lager, og jeg bestiller før torsdag/fredag, så har det meste komme 1-2 dager etter!

Dessuten hadde jeg en disk som etter en stund døde, da jeg ringte dem, så hadde jeg en ny, på døra! dagen etter, uten å måtte gå gjennom masse trøbbel med å sende inn den gamle :)

 

Komplett derimot har jeg bare dårlig erfaring med, så å si. Kundeservicen er frekke i kjeften, når du ringer, bruker evigheter, når du sender mail, og du blir ikke satt over dersom han du har hatt kontakt med drar på ferie :( + de bruker av en eller annen grunn lengre tid på å levere, med mindre man henter på pick-up-point, noe som burde vært gratis, men som faktisk er ganske dyrt...

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Yes.. Jeg fikk faktsik en Dual pakke med Corsair 120SP vifter, den ene virket ikke. Jeg tok kontakt per mail og fikk svar etter ti minutter om at en ny pakke var på vei gratis og at de håpet jeg var fornøyd med løsningen. Er ikke det service vet ikke jeg! :)

Jeg vet!

 

Jeg kjøpte en Asus laptop, som de var noe galt med fra fabrikk, mens jeg brukte den (fungerte delvis) så sendte de meg en ny en, jeg fikk den nye, pakket den forrige og sendte den inn, DET er service!

Lenke til kommentar

Otl:satt sammen en ferdigbygget PC og sjekket hvor mye det hadde kostet å kjøpe hver enkelt del i den PC'en for seg selv og prisen var mer eller mindre den samme.

Du får jo ikke satt de delene du vil ha i ett ferdigbygg.. Så da må du kjøpe noe annet, eller velge mellom de alternativene som er der. For hver del du bytter ut i ferdigbygg blir det litt mer kostbart. Slik var det nå tidligere når jeg sjekket, om dette har endret seg kan jo hende

Lenke til kommentar

nei og atter nei. det er greit at dustin home er billigere, men når du bestiller fra dem og at det tar flere måneder for og få det du bestiller, er det egentlig like greit og la være og bestille fra dem. komplett er kanskje ikke den billigste nettbuttiken, men dem har kjapp levering på bestillinger og god kundeservis. .

 

Finnes det en tommel ned knapp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...