Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Infeksjon i magesekk?


Elvis Plesly

Anbefalte innlegg

Hei,

 

I en ukes tid nå har jeg hatt utrolig vondt på høyre side av navelen på magen min. Har hatt smerter hvor det føles som noe skarpt som skjærer ved det punktet. Det eneder med diare, og at jeg bæsjer mere væske. Alt dette har skjedd i en uke.

 

Ellers har jeg enorm hodepine, jeg kan føle hodet mitt banke av puls, og legger jeg fingeren på et eller annet sted på hodet (hodebunn, panne osv) så kan jeg føle pulsen min dunke hardt.

 

Jeg har også vært i den tilstand til å faktisk besvime også, har også mistet hørselen i en liten stund, og ellers bare at hørselen ble verre, slik at jeg hørte mindre.

 

Vil bare si at jeg ikke er relativt rik, og har lite med penger. Jeg har sløst masse penger på legevakten allerede, hvor jeg må vente i flere timer, på så å bli sendt hjem med at "ting er normalt" med en stor egenandel regning.

Dette er jeg lei av.

 

Derfor har jeg i etterkant alltid holdt med unna legevakt hvis jeg skulle ha hatt andre problemer, da de ikke hjelper deg noe særlig heller.

 

Men lurer på hva som feiler meg? Jeg vil gjerne være litt mer sikker før jeg risikerer å sløse en stor sum hos legevakta.

 

Håper på svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det gjør jeg heller ikke. Den eneste forskjellen er at egenandelen er litt billigere.

 

Fastlegen skal kunne tilby bedre oppfølging enn legevakten, f.eks. ved unormale blodprøvesvar, ved å viderehenvise til andre undersøkelser og spesialister etc. Opplever du at fastlegen din ikke tar deg på alvor eller følger deg opp godt nok, anbefaler jeg å bytte fastlege.

Lenke til kommentar

Om fastlegen din ikke følger opp slike problemer så bytter du fastlege,

 

et tips er og gå på http://www.legelisten.no/ og ser om noen leger her har god kritikk, Jeg gjorde dette og er veldig fornøyd med min nåværende lege !

 

legelisten.no gjør medisin til en popularitetskunkurranse. En lege som gjør det medisinsk riktige trenger ikke være populær, heller tvert imot.

Lenke til kommentar

legelisten.no gjør medisin til en popularitetskunkurranse. En lege som gjør det medisinsk riktige trenger ikke være populær, heller tvert imot.

 

Jeg vet den siden er litt i skyggeland men det er viktig at legen tar seg tid til og undersøke/prate og viser god oppfølgning for at man skal få et bra resultat, Den legen jeg hadde sist gjorde ingen av delee og resultatet ble dårlig. Man skal jo ikke bare ta legen som er snill og grei men den siden er bruktbar siden folk er flinke til og legge igjen anmeldelser av åssen legen er i forrhold til oppfølgning og tid han/Hun bruker på pasienten.

Lenke til kommentar

Jeg vet den siden er litt i skyggeland men det er viktig at legen tar seg tid til og undersøke/prate og viser god oppfølgning for at man skal få et bra resultat, Den legen jeg hadde sist gjorde ingen av delee og resultatet ble dårlig. Man skal jo ikke bare ta legen som er snill og grei men den siden er bruktbar siden folk er flinke til og legge igjen anmeldelser av åssen legen er i forrhold til oppfølgning og tid han/Hun bruker på pasienten.

 

Er enig i at en som skal velge en ny lege søker etter noen som har gode skussmål, men det kan også prosituere legen. Hva skjer når legen handler feil for å ikke få dårlig karakter ?

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Er enig i at en som skal velge en ny lege søker etter noen som har gode skussmål, men det kan også prosituere legen. Hva skjer når legen handler feil for å ikke få dårlig karakter ?

 

Jeg ser ikke helt hvordan en lege skal få til dette, Om en lege begynner og feilbehandle pasienter fordi han skal få stjerne i boka så kommer det til og gå utover han sin kariere og skjønner ikke helt hvordan han skal få gjort dette, Men om en lege er ute etter stjerne i boka ved og "ta vare" på sine pasienter og bruke mer tid og bedre oppfølging så kan det for meg være bra nok grun til at han gjør det :)

Lenke til kommentar

 

 


Jeg ser ikke helt hvordan en lege skal få til dette, Om en lege begynner og feilbehandle pasienter fordi han skal få stjerne i boka så kommer det til og gå utover han sin karriere og skjønner ikke helt hvordan han skal få gjort dette, Men om en lege er ute etter stjerne i boka ved og "ta vare" på sine pasienter og bruke mer tid og bedre oppfølging så kan det for meg være bra nok grunn til at han gjør det :)


Ja, det er nettopp det man ikke vet, fordi motivasjonen for å gi stjerner eller ikke kan variere veldig.
En lege har mange hensyn å ta, og pasienten er et av dem.
Er ikke helt imot konseptet, men er bare betenkt over miksbruspotensialet og hvordan det påvirker uheldig. Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...