- Cre8or - Skrevet 13. august 2013 Skrevet 13. august 2013 Hei. Har en pc jeg kunne tenke meg å slenge inn en gammel SSD i. Koblet SSD'n til, og startet pc'n. Tok en fullstendig formatering i windows av SSD'n. Den vises deretter som en helt normal lagrings- enhet i "Min datamaskin". Finner den også i bios. Når jeg skal installere windows 7, finnes den ikke i listen for lagringsenheter. Har prøvd å kun ha SSD'n tilkoblet, men det fungerer ikke. Er ett gammelt hovedkort, så finner ingen valg for AHCI i bios. Har dette noen betydning.? Pc'n: Acer M1920 SSD: Corsair Force 3
xClaymanx Skrevet 14. august 2013 Skrevet 14. august 2013 Jeg fant dette her. Kanskje det kan hjelpe?
- Cre8or - Skrevet 15. august 2013 Forfatter Skrevet 15. august 2013 Takk, men det var en som brukte WinXp som i tillegg sleit med bsod Noen andre innspill.?
traskas waits for alice Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Har du et gammelt hk med ide og 1/2 sata kontakter? Kan faktisk tenkes at du trenger en usb/cd/floppy med noe kontroller drivere da win7 fortsatt ikke er laget for å støtte absolutt all mulig gammel hardware. Noen ganger feiler selv de beste programmer.
- Cre8or - Skrevet 15. august 2013 Forfatter Skrevet 15. august 2013 Da må jeg altså se om jeg finner en AHCI-driver til hovedkortet som sitter i Acer M1920.?
Chavalito Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 (endret) Rart den SSD'en ikke skal funke i Windows 7, da det virker som den PC kom med Windows 7 i sin tid. Uansett så er chipset Intel G41 A3 Express etter det jeg kan finne ut. Southbridge er Intel 82801GB (ICH7/R) A1. Se om du finner noe brukbart på denne siden. Endret 16. august 2013 av Chavalito
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå