ahpadt Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg står fortsatt ikke på lista nei. Har ikke gjort det på snaue 4år nå.. JEG BLIR SÅ INNI HELVETTES FORBANNA! LA DET HELVETTES FITTESELSKAPET AV NOE SAUEAVFØRING BRENNE I søren!!! Sånn går det når du bor i Vollen =P STFU Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Nei? Telenor er underlevrandør. Jeg har sjekka alt. De fleste avhenger av Telenor. *ADSL-firmaer-ekspert* Tiscali har byggd ut noen sentraler på egenhånd men jeg tror de forlengst har stoppet med det. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Norge ble Tiscali lansert som World Online 14. juni 2000, og selskapet skiftet navn til Tiscali i oktober 2001. I løpet av 2002 passerte selskapet 100.000 registrerte kunder, jevnt fordelt over hele Norge. Gjennom videresalg og eget nettverk kan Tiscali tilby landets beste ADSL-dekning. Sitert fra www.tiscali.no Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 I følge fylkeskommunen Troms, skal det legges ut fet fiber i løpet av de neste 1-3 år som blant annet skal gagne innbyggerene... Yeah right. Bor man ved en møkkasentral med fosiler tilknyttet,(som jeg) kan gjerne verdens raskeste linje gå rett forbi sentralen, uten at Telenor tar seg bryet med og oppgradere den med ADSL utstyr. Og hvis jeg skrur på all godvilje jeg har, kan jeg nesten forstå de også. For jeg tror vi er hele 3 potensielle kunder på den sentralen. Så jeg blir ikke overrasket om jeg må sitte med ISDN i 5 år til, kanskje ennå lengere før jeg får et tilbud i gjennom telefonledningen Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg står fortsatt ikke på lista nei. Har ikke gjort det på snaue 4år nå.. JEG BLIR SÅ INNI HELVETTES FORBANNA! LA DET HELVETTES FITTESELSKAPET AV NOE SAUEAVFØRING BRENNE I søren!!! Hvorfor bruker du ikke det fantastiske NGT? De som er så skikkelig har vel oppgadert sentralen din? De er jo norges beste bredbåndsleverandør etter hva jeg har forstått, særlig i dette forumet. Ta en telefon til dem, så kommer de garantert med en gang. De liker selvsagt kunder med så raffinert språk. Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 I følge fylkeskommunen Troms, skal det legges ut fet fiber i løpet av de neste 1-3 år som blant annet skal gagne innbyggerene... Yeah right. Bor man ved en møkkasentral med fosiler tilknyttet,(som jeg) kan gjerne verdens raskeste linje gå rett forbi sentralen, uten at Telenor tar seg bryet med og oppgradere den med ADSL utstyr. Og hvis jeg skrur på all godvilje jeg har, kan jeg nesten forstå de også. For jeg tror vi er hele 3 potensielle kunder på den sentralen. Så jeg blir ikke overrasket om jeg må sitte med ISDN i 5 år til, kanskje ennå lengere før jeg får et tilbud i gjennom telefonledningen Hva med å: * Flytte * Tiscali Sat og liknende * Gi f.aen Lenke til kommentar
mungo Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Tiscali bygger også selv... i tillegg til å videreselge Det samme gjelder NextGenTel (og UPC). Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hva med å: * Flytte * Tiscali Sat og liknende * Gi f.aen Flytte: Dårlig argument Tiscali sat: Dårlig, og sykopris Gi ******: Bra argument ... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hva med å: * Flytte * Tiscali Sat og liknende * Gi f.aen Flytte: For dyrt. Tiscali Sat og liknende går ikke (ja du leste rett) Gi F.aen har jeg allerede gjort mange ganger. Det hjalp lite. Lenke til kommentar
sub_sonic Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hvordan kan det ha seg at bluecom kan få gitt ut ADSL men ikke telenor!? skjekker nr. mitt på telenor, står det at det ikke er tiljengelig for adsl, med på bluecom går det.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Kan være bluecom som bruker gammel liste over sentraler elns. Ring Telenor og spør da, er ikke farlig å få vite svaret 100%. Bluecom bruker telenor sine sentraler så..enten er det mose i ugla, eller så er ikke Telenor sitt søkescript 100% oppdatert..eller.no. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 bc sier ja til alle Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hvordan kan det ha seg at bluecom kan få gitt ut ADSL men ikke telenor!? skjekker nr. mitt på telenor, står det at det ikke er tiljengelig for adsl, med på bluecom går det.. Bluecom er raske med og legge inn planlagte sentaler, og det er antagelig det som er saken. Hva sier denne: https://metro.telenor.no/kapaks/kapaksweb Og står du på denne lista: http://jara.no/produktomraader/bredbaandsa...ging_status.xls Lenke til kommentar
cooltech Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hvordan kan det ha seg at bluecom kan få gitt ut ADSL men ikke telenor!? skjekker nr. mitt på telenor, står det at det ikke er tiljengelig for adsl, med på bluecom går det.. Det er pga at Bluecom driver utbygging i tillegg til å leie linjer fra Telenor, det er derfor Bluecom kan tilby DSL der andre ikke kan. En annen ting; Bluecom har større kapasitet i nettet sitt og bedre dekning enn hva NGT har. Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Vel, ifølge denne listen er det 0% i min kommune som har tilgang til ADSL. Selv sitter jeg nå med en 704/256-linje. Denne er riktignok ikke levert av Telenor, men jeg vet positivt at Bravida bygde ut sentralen her, så den lista kan ikke være helt oppdatert da. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 ser man det AKERSHUS SØRUM BLAKER Bygges ut i år hehe da får jeg vel glede meg da... litt forsiktig .... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Vel, ifølge denne listen er det 0% i min kommune som har tilgang til ADSL. Selv sitter jeg nå med en 704/256-linje. Denne er riktignok ikke levert av Telenor, men jeg vet positivt at Bravida bygde ut sentralen her, så den lista kan ikke være helt oppdatert da. Hvilken leverandør? Bravida jobber for hvem som helst så sant du leier dem. Den lista på Jara er hvertfall den offisielle fra Telenor Networks, oppdater 1 september 2003. Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Det er Enivest som leverer ADSL her, men de må da innom sentralen som eies av Telenor såvidt jeg vet. Iallefall er det slik at uten telefonabonnement tilkommer det ekstra kostnader for bredbåndsforbindelsen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Det er Enivest som leverer ADSL her, men de må da innom sentralen som eies av Telenor såvidt jeg vet. Iallefall er det slik at uten telefonabonnement tilkommer det ekstra kostnader for bredbåndsforbindelsen. Da er det nok Enivest som bygger ut og da står den selvsagt ikke på Telenor Networks sin liste over sentraler som de har bygget ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå