Gå til innhold

Får ikke lastet ned torrents på skolenettverk.


Anbefalte innlegg

Har nettopp flyttet til en leilighet ved en folkehøgskole og leier internett av dem. Fikk nettopp koblet meg på for første gang, men får ikke lastet ned noe som helst av torrents. Regner med de har satt en eller annen sperre på det... Står bare "connecting to peers" i utorrent, og kommer ikke noe videre.

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å få fikset dette? Er litt (les: veldig) nedtur hvis jeg rett og slett ikke får lastet ned noe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper ikke å ha åpne porter på maskinen din når routeren du er koblet opp til har lagt inn denne sperren.

VPN vil heller ikke fungere, for du går fortsatt igjennom samme acesspunktet.

 

Tull og tøys, en VPN vil funke helt fint. da De portene er langt mindre sannsynlighet at er sperret

Lenke til kommentar

IT-avdelingen pleier å være beinhard på det, og finner du deg ikke i reglene får du bare finne et annet sted å bo eller la være å laste ned torrents. Policyen kommer fra skolen, at det ikke skal lastes ned noe som kan forbindes med skolens navn eller adresser så skolen kommer i trøbbel hvis det blir søksmål.

Mange skoler har åpne nettverk der elever kobler sammen PC'ene sine og kopierer filer hit og dit. Slik kan virus spre seg dritfort også hvis torrents er infiserte, noe de ofte er.

Og elever som prøver å snike seg rundt det vil sannsynligvis bli tatt og kanskje utvist for regelbrudd. Med mindre en VPN virker uten videre, da.

 

De vil nok ha overvåkning på trafikken inn og ut, og ser de ei linje til din leilighet som alltid er maxet ut vil du bli konfrontert med det. Å være "tøff" og argumentere med at "alle torrents er ikke piratsoftware" er ikke så lett mot karer som har jobbet i it-bransjen i en årrekke og har hørt alle unnskyldningene 100 ganger allerede.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

IT-avdelingen pleier å være beinhard på det, og finner du deg ikke i reglene får du bare finne et annet sted å bo eller la være å laste ned torrents. Policyen kommer fra skolen, at det ikke skal lastes ned noe som kan forbindes med skolens navn eller adresser så skolen kommer i trøbbel hvis det blir søksmål.

Mange skoler har åpne nettverk der elever kobler sammen PC'ene sine og kopierer filer hit og dit. Slik kan virus spre seg dritfort også hvis torrents er infiserte, noe de ofte er.

Og elever som prøver å snike seg rundt det vil sannsynligvis bli tatt og kanskje utvist for regelbrudd. Med mindre en VPN virker uten videre, da.

 

De vil nok ha overvåkning på trafikken inn og ut, og ser de ei linje til din leilighet som alltid er maxet ut vil du bli konfrontert med det. Å være "tøff" og argumentere med at "alle torrents er ikke piratsoftware" er ikke så lett mot karer som har jobbet i it-bransjen i en årrekke og har hørt alle unnskyldningene 100 ganger allerede.

 

Helt enig, er bare å legge fra seg nedlastingen og finne serier, filmer eller spill på en annen måte.

Kjøp deg heller Netflix eller lignende, er ivertfall noe :)

Lenke til kommentar

Fullt klar over det, og jeg struper allerede dl og ul kraftig, spesielt nå midt på dagen, så kan jeg åpne opp mer på natta hvis jeg har behov for det. Er som sagt uansett ikke snakk om stornedlastninger, men å ikke ha muligheten for å laste ned en torrent i ny og ned blir rett og slett fryktelig upraktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...