Gå til innhold

Valg av ny android til max 3000-ish


Ali_G

Anbefalte innlegg

Hei håper noen kan hjelpe meg med valg av ny telefon:)

Har til nå hatt en Huawei honor, men nå begynner mic'en å halte kraftig, og er defor moden for utskifting..

 

Telefonen skal brukes til en del musikklytting (over BT headset), surfing, noe småspill, styring av smarthus og litt div småtteri..

Har ikke mange krav. 4g er uviktig, nfc er heller ikke et must, men telefonen må være "kjapp" og ikke låse seg, er også et pluss om den tåler litt.. =)

Orker heller ikke å ha en telefon som "alle" har, aka s3 etc, godt design er et plus ..

 

Er åpen for flere forslag, men de jeg har funnet som aktuelle kandidater til nå er:

Asus Padfone 2 (kun telefonen 64GB, ligger på 3290 i dag)

pen telefon, men litt i overkant i pris. Liker at androiden er så "ren" som mulig.

 

Huawei Ascend P6

Ålreit telefon med pent design.

 

Nexus 4

Kvalitet? Litt gammel?

 

Xperia V

Liker egentlig ikke sony, men er den såpass bra at jeg bør vurdere den?

 

Så er det 3 kinesere som ikke har kommet ut enda, men kommer snart??

-Huawei Ascend D2

-Zte Nubia Z5

-Zte Grand S

Synes spesielt nubia ser fin ut, men er de verdt å vente på? Disse har vel litt uviss pris enda, og om de ikke kommer på ei stund så er de ikke veldig aktuelle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nexus 4 er fortsatt veldig bra, den har nyeste versjon av android til enhver tid og er lynrask i bruk. Den er utsatt for å knuse siden baksiden er av glass, men hvis du har en beskyttelse burde det gå fint. Det bør også være mulig å få denne ned i 3000 kroner med 16GB, ville ikke betalt så mye mer. Jeg er v eldig fornøyd med min ihvertfall.

 

Padfone 2 ser ut til å gi kanskje enda mer for pengene, det ser ut som en god pris. Den gir mer internminne og bedre kamera til omtrent samme prisen. Ulempen er at du må klare deg med android 4.1 og med et mindre utvalg av custom ROM.

 

Ser ikke helt hva Ascend P6 gir som ikke de to forrige har, og den er en del tregere, så ville nok ikke valgt den. Xperia V er nok aller tregest, men den er vel vantett, som kan være kjekt.

 

De tre siste telefonene vet jeg veldig lite om, men jeg ville nok styrt unna Ascend D2 også siden den i praksis kjører fjorårets prosessor og GPU.

Lenke til kommentar

2695,- for Nexus 4 på komplett nå.

Er utrolig fornøyd med min, samt at vi fikk jo nettopp Android 4.3 :)

 

Mener egentlig at 16GB er sterkt å foretrekke. Jeg kunne klart meg med 8GB nå, men jeg synes at plassbruken til appene vokser rimelig kjapt.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...