inexx Skrevet 10. august 2013 Skrevet 10. august 2013 Igår når jeg kjørte litt i byen merket jeg at det kom en underlig lyd fra motoren. Det hadde seg slik at noe med luften inn/ut av turboen ikke gikk gjennom slangen men rett ut til motoren, som lagde en veldig høy blåselyd + at jeg mistet effekt. Er det farlig og kjøre rundt slik?, og er det en vanskelig jobb og bytte, evt. stramme denne?
inexx Skrevet 12. august 2013 Forfatter Skrevet 12. august 2013 Mitsubishi carisma 1.9 DI-D, men fikk skrudd løs begge slangene til turboen og det viste seg at det var gådd en rift i den minste. Har bestilt ny så det ordner seg nok, spørsmålet er jo om det er farlig og kjøre uten disse 2 slangene tilkoblet, ettersom det sikkert tar litt tid til den nye slangen kommer.
Snylter Skrevet 12. august 2013 Skrevet 12. august 2013 Er dette luftslanger, oljeslanger eller kjøling? Hvordan er dimensjonen på de?
inexx Skrevet 12. august 2013 Forfatter Skrevet 12. august 2013 Ganske sikker på at det er luftslanger. Den største ligger vel på 8cm diameter og den minste rundt 4cm.
Henrikenn Skrevet 12. august 2013 Skrevet 12. august 2013 Det er skadelig å kjøre uten ja. Turboen lader fritt, uten motstand(blåselyden du hørte), og vil da spinne over evne. Kjør rolig, prøv å kontroller ladetrykk med foten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå