Gå til innhold

Lyd fra hdmi utgangen på det integrerte lydkortet.


Anbefalte innlegg

Jeg vil sende lyden fra det integtrerte lydkortet i datamaskinen min til en receiver for å få støtte for DTS og andre fancy lydformater...

 

Har fått til å sende lyden gjennom skjermkort hdmi'en og gjennom optisk kabel, men ikke fra den integrerte hdmi utgangen..

 

hvis jeg sender lyden gjennom skjermkortet, vil da skjermkortet også "produsere" lyden, eller brukes det integrerte lydkortet, med bare skjermkortet som en "overførings-enhet"....

 

kan ikke så mye om dette, men håper (og tror) på positive og hjelpsomme svar :)

 

Andersen out.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om skjermkortet "produserer" lyden vet jeg ikke, det kommer mest sannsynligvis an på hva amd eller nvidia har gjord. den eneste ulempen med å eventuelt sende lyden gjennom skjermkortet kan være et lite tap av grafikkytelse hvis det er noen form for lyd prosessering i skjermkortet.

Det skal derimot ikke ha noe å si på lydkvaliteten da det er kun digitale lydsignaler som går over HDMI kabler og receiveren din vil fungere som DAC.

Lenke til kommentar

For å vri litt på problemstillingen da. Hvis en har et hovekort med et vanvittig bra lydkort integrert og har toslink utgang derfra. Vil ikke lydkvaliteten bli bedre fra et dedikert lydkort med maskinvare og programvare som er lagd for å prosessere lyden før den sendes ut, en den ville vært over HDMI fra et skjermkort som bare sender lyden ut slik den ligger i filen uten å prosessere den først?

Endret av Soletti
Lenke til kommentar

For å vri litt på problemstillingen da. Hvis en har et hovekort med et vanvittig bra lydkort integrert og har toslink utgang derfra. Vil ikke lydkvaliteten bli bedre fra et dedikert lydkort med maskinvare og programvare som er lagd for å prosessere lyden før den sendes ut, en den ville vært over HDMI fra et skjermkort som bare sender lyden ut slik den ligger i filen uten å prosessere den først?

Jorda, hvis dette vanvittige bra integrerte lydkortet har bedre hardware og programvare for dekoding av signalet enn receiveren din så. -men det høres tvilsomt it for et integrert lydkort, og isåfall må du slå av dekodingen i receiveren og kjøre pcm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...