Gå til innhold

Trenger nytt gaming tastatur


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt på å kjøpe nytt tastatur en stund nå, og nå som tastaturet mitt har begynnt å bestemme selv hva den skal gjøre så er det en god unskyldning for å kjøpe ny. Jeg hat ikke spesielt god plass på skrivebordet, og mitt Razer Arctrosa tar litt mye plass. Så jeg tenkte på Corsair Vengeance K65. Er det noen som har erfaring med den? Jeg vil ha et mekaniske tastatur som ikke tar for mye plass, ser litt minimalistisk ut samtidig som det ser ut som ett ekte gamer tastatur. Jeg gamer hovedsaklig på PCen. Noen andre forslag?

 

PS: finnes det noen gaming tastatur og mus fra Logitech MED unifying?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Corsair Vengeance K60 og er fornøyd. K65 er det samme tastaturet med et par flere funksjoner, og synes å huske at det har kun mekaniske brytere. K60 har noen få membrantaster. Anbefales.

 

Jeg har skjekket litt og jeg har ikke plass til K60. Iallefall ikke den håndleddsøtten. Men problemet med vanlig tastatur er at de tar såpass lye plass på skrivebordet at jeg har så liten plass igjen til en skikkelig musematte. Jeg spiller mye FPS spill, og er ofte sniper og sa er ikke den plassen jeg har igjen til å bevege musen optimal. Når jeg flytter på hybel til neste år tegner jeg med å ha litt mer plass, men til da må jeg kompromisse på enten tastatur eller plass til musen. Eller kanskje jeg kan gjøre litt på begge. Et mellomstort tastatur med nummertaster og alt slik, finnes det noen slike?

 

PS: jeg ser jo nå at det beste hadde jo vært en MadCats S.T.R.I.K.E 5, men problemer er bare at jeg ikke har råd.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg ihvertfall å kjøpe G19! Jeg er svært fornøyd å ikke hatt noe problemer med det. Kjøpte den nye typen fordi det var visst endel problemer med den gamle. Og den lille LCD-skjermen fungerer perfekt. Jeg bruker den faktisk hyppig til diverse spill som World Of Warcraft, Battlefield 3, League of Legends osv.. Det som er digg med det er at du kan bestemme litt selv og "lage ditt eget tastatur". Dessuten kan du ta av få deler og gjøre keyboardet mindre, ved å ta av håndleddstøtte, men jeg har ikke brukt dette enda. Den er god å ha :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg ihvertfall å kjøpe G19! Jeg er svært fornøyd å ikke hatt noe problemer med det. Kjøpte den nye typen fordi det var visst endel problemer med den gamle. Og den lille LCD-skjermen fungerer perfekt. Jeg bruker den faktisk hyppig til diverse spill som World Of Warcraft, Battlefield 3, League of Legends osv.. Det som er digg med det er at du kan bestemme litt selv og "lage ditt eget tastatur". Dessuten kan du ta av få deler og gjøre keyboardet mindre, ved å ta av håndleddstøtte, men jeg har ikke brukt dette enda. Den er god å ha :)

 

G19s er alt for stort og dyrt for meg, men jeg har ingenting imot en LCD-skjerm. Det ser jeg på som et pluss. En kompis av meg har et, og det er ingenting galt med det. Jeg har ikke brukt det så mye, men de gangene jeg har er jeg ikke i tvil om at det er en av de beste på markede, men igjen, for stort og dyrt. Jeg vil ikke bruke mer enn 750 kr, men helst ikke det engang.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Jeg har tidligere hatt både Logitech og Razer-tastatur, og ble aldri helt fornøyd med noen av dem. Har nå et Steelseries 6Gv2 med røde brytere, og kunne ikke vært mer fornøyd. Det er tungt, solid, relativt minimalistisk og godt å skrive på. Personlig synes jeg det er en befrielse å slippe LCD-skjermer, makroknapper i hytt og pine og lysende knapper. Jeg er i alle fall ferdig med slike tivolitastatur for godt.

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere hatt både Logitech og Razer-tastatur, og ble aldri helt fornøyd med noen av dem. Har nå et Steelseries 6Gv2 med røde brytere, og kunne ikke vært mer fornøyd. Det er tungt, solid, relativt minimalistisk og godt å skrive på. Personlig synes jeg det er en befrielse å slippe LCD-skjermer, makroknapper i hytt og pine og lysende knapper. Jeg er i alle fall ferdig med slike tivolitastatur for godt.

 

Jeg er ganske enig med deg. Jeg vil helst ikke ha et "tivolitastatur" som du kaller det. Jeg hater makroer, bakbelysning er bare irriterende og om jeg skal ha en LCD-skjerm må den ha en funksjon som gir mening. Man har jo PC-skjermen, så hva skal man med et på tastaturet? Mesteparten av tiden jeg sitter med PCen ser jeg ikke på tastaturet en gang. Jeg trenger bare et basic old skool mekanisk gaming tastatur. Jeg har ikke tenkt på Steelseries, men kanskje jeg burde. Det du har ser jo ganske bra ut. En ring jeg virkelig kunne tenke med er en slik Windows lock button. Jeg hater når jeg er midt i et game og kommer borti win tasten.

 

Fortsett med gode forslag folkens.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

På 6Gv2 er Win-tasten på høyre side, så den er mer eller mindre helt ute av veien under gaming. Jeg har fortsatt til gode å trykke den ved et uhell.

Lenke til kommentar

Vel, jeg kan ikke se det er blitt nevnt noe om tastetype eller pris, men her er noen:

 

http://www.dustinhom...g-keyboard-usb/

http://www.dustinhom...d-black-switch/

http://www.dustinhom...d-brown-switch/

http://www.dustinhom...ard-red-switch/

 

Edit:

 

Jeg hater når jeg er midt i et game og kommer borti win tasten.

 

Dette er bare en brukerfeil, og tastaturet bør ikke klandres for dette eller bør stilles krav til å kunne forhindre nevnte brukerfeil. ;)

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Vel, jeg kan ikke se det er blitt nevnt noe om tastetype eller pris, men her er noen:

 

http://www.dustinhom...g-keyboard-usb/

http://www.dustinhom...d-black-switch/

http://www.dustinhom...d-brown-switch/

http://www.dustinhom...ard-red-switch/

 

Dette er bare en brukerfeil, og tastaturet bør ikke klandres for dette eller bør stilles krav til å kunne forhindre nevnte brukerfeil. ;)

 

Jeg klandrer ikke tastaturet. Jeg sier bare at jeg vil ha et tastatur som forhindrer det. Jeg har skrevet at jeg vil ha et mekanisk tastatur som ikke koster mer en maks 750 kr (kanskje litt mer).

Lenke til kommentar

Du bør vurdere cm storm sine tastatur. Dem er små og mekaniske uten extra tøv.

Kjøpte et sånnt til min bror og angrer enda at æ ikkje kjøpte et til meg selv også.

 

Men det blir snart et lite mekanisk fra cm på meg. venter bare til mitt razer blackwidow går i stykker(kan jo ikke ta så lang tid)

Lenke til kommentar

Du bør vurdere cm storm sine tastatur. Dem er små og mekaniske uten extra tøv.

Kjøpte et sånnt til min bror og angrer enda at æ ikkje kjøpte et til meg selv også.

 

Men det blir snart et lite mekanisk fra cm på meg. venter bare til mitt razer blackwidow går i stykker(kan jo ikke ta så lang tid)

 

Jeg har vurdert CMstorm quickfire, men den er ca. like stor som et Vengeance K65 og jeg liker fargen på K65 bedre.

 

Enkelte tastatur holder kjempelinge, men selfølgelig, dek kommer jo litt ant på hvor mye det brukes. Jeg for min del har igjennom mitt liv brukt opp 2-3 tastaturer.

Lenke til kommentar

Jeg har selv lohitech g510. Utrolig bra. Den har 18 programmerbare taster, en skjerm som du har mange programmer på, mediataster, modus som aktiverer og deaktiverer winknappen. Mye kjekt med det.

 

Det er sikkert et bra tastatur det, men de 18 programmerbare tastene tar alt for mye plass. Om det ikke hadde hatt det kunne jeg faktisk ha vurdert det.

Lenke til kommentar

Men det er vel stort?

Jeg har CM Storm med røde taster, jeg er fornøyd med det.

De har vel også versjoner uten numtastene, så de er faktisk ganske kompakte tror jeg

 

Det har Corsair Vengeance også. K65 har heller ikke nummertaster. Jeg sammenligner K65 med quickfire uten nummertaster. Sa er det jo nesten akkurat det samme tastaturet.

Lenke til kommentar

 

 

Det er sikkert et bra tastatur det, men de 18 programmerbare tastene tar alt for mye plass. Om det ikke hadde hatt det kunne jeg faktisk ha vurdert det.

Det er litt stort, men jeg er veldig fornøyd. De tastene bruker jeg også hele tiden.

 

Du venner deg nok til størrelsen. Det er ikke mekanisk, men jeg synes membran er best til spill.

Lenke til kommentar

Det er litt stort, men jeg er veldig fornøyd. De tastene bruker jeg også hele tiden.

 

Du venner deg nok til størrelsen. Det er ikke mekanisk, men jeg synes membran er best til spill.

 

Å venne meg til størrelsen er en ting, men en annen ting er å ha plass til det. Det tastaturet jeg har nå er ca. 50 cm bredt, og jeg vil helst ha et smalere tastatur for å få mer plass til å bevege musen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...