Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ingen mer mr. nice guy. Nå er jeg lei.


Anbefalte innlegg

TS her.

 

Det havnet inn i innlegget mitt, ja, men jeg tror folk forstår eller moderatorer fikser på det:)

Hei.

 

Forumet har en funksjon som setter sammen innlegg fra samme bruker hvis man skriver innlegg for fort etter hverandre. (Dette er for å hindre at samme person skriver flere innlegg etter hverandre)

Siden AnonymDiskusjon er en egen bruker hender det av og til at innlegg blir "flettet" sammen, selv om det er to forskjellige personer som skriver innlegg. Vi er klar over problemet, og forhåpentligvis blir det fikset i neste versjon... :-)

Endret av Dysfunctional
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"På slutten av dagen kom han som hadde helgevakten bort til meg å sa:"Kunne du tatt vakten min i helgen, du forstår (insert. dårlig unnskyldning)". Nei, svarte jeg. Jeg skal ut å drikke med noen venner og kjæresten i helgen, sorry."

 

Dette er det du skal fortsette å gjøre. Du mister ikke nice-guy intrykket av dette, og du setter deg i respekt hos mennesker som du trenger å gjøre det hos. Vær konsekvent på ting du sier, men vær også så imøtekommende som mulig.

 

Jeg vil gjerne gi deg kudos for hva du svarte i en slik situasjon etter at du hørte baksnakket, det sier veldig mye om DEG som person, og hvilke kvaliteter man kan finne hos deg. Ta vare på dette, det å være badass er ingenting sammenlignet. Søk opp en person som heter Kalkunkrøll her på forumet, se hva han skriver, og ta det som en advarsel på hva du ikke vil være. Ikke ment som personangrep, enhver som er kjent med kalkunkrøll vet godt om alfa-pisset hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns det er viktig å være et godt menneske. Raus, omtenksom, snill, ta i et tak, inkluderende, lett å konversere med, ikke dømmende, gi folk en sjanse, etc.

 

Personlig tenker jeg; Hvordan vil jeg gå gjennom livet? Som en surpomp som ingen er glad i? En som tar hevn ved hver sjanse? Eller vil jeg være en person som folk blir oppriktig glad i. En som man setter pris på og savner når han/hun er borte. Det koster kanskje litt ekstra i kinobilletter du ikke får tilbakebetalt, en øl du spanderer som du ikke får i retur, en bursdagsgave du vet du aldri vil få noe tilsvarende av. Men du VET med deg selv at du har gjort ditt ypperste for dine medmennesker. At vennene dine tenker det beste om deg. At fremmede på bussen syns at det var godt at det endelig var en som ga plassen sin når det trengtes. Det handler jo ikke om at det er smart eller om regnskapet av gi og ta går i nøyaktig balanse. Det handler om å være et godt menneske, og den eneste som trenger å vite det er deg selv.

 

TS: Vær stolt av at du er et godt menneske. Tilslutt er det noen som setter pris på det. Inntil da er de som ikke setter pris på det er ikke verdt tiden og bryet. Vi lever så altfor kort tid. Når det er slutt er det virkelig slutt. Ingen himmel. Det gjelder å bruke tiden her og nå til å være det beste du kan være.

Lenke til kommentar

Det som også er veldig synd er folks forventninger som bygger seg opp over tid.

For eksempel, blir folk ekstra skuffet over den personen som alltid har sagt ja sier nei en gang,

fordi de forventer et ja. Motsatt er det også slik på andre måter. Når en drittsekk først er snill,

er han plutselig ekstra snill rett og slett fordi han overgår forventningene.

 

Det er derfor det er litt viktig å ikke være for snill. Hold litt igjen. Du skaper forventninger hos mennesker som etterhvert legger seg som normalen for deg. Det blir slik at man ubevisst utnytter deg. Ellers bare gjør som du gjør, men bare vær litt egoistisk. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...