Gå til innhold

Finne arkiverte mailer fra "Arkiv-mappen" i Outlook


RastaXP

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig hjulpet min mor å oppgradere fra Windows XP til Windows 7. Har i den sammenheng installert Office 2003.

 

Hun bruker Outlook flittig, så jeg hadde en backup av alle eposter og kontakter fra XP-installasjonen. Denne .PST-filen fikk jeg brukt på den nye installasjonen uten problemer, men det ser ut til at alle elementer fra Arkiv-mappen er borte. Denne inneholdt eposter hun spesifikt hadde arkivert selv.

 

Jeg hadde tatt vare på programfilene, mine dokumenter, og appdata fra den forrige installasjonen på en annen partisjon, men jeg klarer altså ikke finne disse arkiverte epostene.

 

Med litt googling ser det ut til at de kan ligge i appdata-mappen, men jeg finner de ikke der. Har også prøvde skru på "Show hidden files", men det hjelper ikke det heller. Kanskje jeg burde ha hatt på "show hidden files" da jeg kopierte appdata mappen over til en annen partisjon, slik at de filene eventuelt ville kommet med?

 

Har noen der ute kanskje ideer på hvor disse akriverte epostene kan ligge, eller er de tapt for alltid?

 

Håper noen har løsningen på dette. :)

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontoen var satt opp mot outlook på begynnelsen av 2000-tallet, så det virker som om all posten som gikk gjennom serveren til Yahoo og videre ble lastet ned til outlook-klienten lokalt.

 

Når jeg åpner webmailen til Yahoo finnes det ingenting, så det ser ut til at mailene ble direkte routa til outlook og så lagret lokalt. Hvorfor det er sånn, vet jeg ikke. Kanskje pga. begrenset lagringsplass på webmailen i sin tid.

Lenke til kommentar

hvilken type oppgradering er gjort? windows upgrade skal ikke slette slike filer. om du har formatert så finnes det data recovery metoder, men med ny installasjon kan det bli komplikasjoner.

 

fra XP til 7 er litt av et hopp, filene kan være der de kjennes bare ikke/ligger på feil sted.

Endret av Malhalla
Lenke til kommentar

Ja, den har jeg tatt backup av men Archinve.pst eksisterer ikke der. Jeg tror at den kan ha vært "skjult", og siden jeg ikke har hatt på "show hidden files" da jeg kopierte over all applikasjonsdataen har den nok blitt borte.

 

Hvorfor Microsoft ville la den filen være skjult er for meg en gåte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...