Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg nett wifi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du logger inn på routeren din og sjekke hvilken ipadresse den har på internettporten (WAN), hva får du der? Hvis du får 192.x.x.x eller 10.x.x.x, så er det et routermodem hos deg som blokkerer.

Dersom det er 31.x.x.x som du ser i din forrige post, så er det enten problemer med router, eller nettleverandøren din som blokkerer.

Skrevet

Har ikke routermodem.

Jeg er 100% sikker på at portene ikke har blitt åpnet. Evt at det ligger feil der. Noen som kan hjelpe meg med det? Jeg har teamviewer hvis det skulle være aktuelt.

Skrevet

Så lenge du får en 192 IP adresse på WAN interfacet på routeren din, så er det en annen router foran din som gir den den IP'en.. Hva slags/hvilken boks/router er dette?

Og du har helt rett i at portene ikke er åpne(t), av overnevnte årsak.....

• Liker 1
Skrevet

Her er det tydeligvis noe som ikke stemmer, noe du ikke opplyser om....

Hva slags modem er det du har? Litt rart da at routeren din får 192 IP på WAN interfacet sitt, når du nå får 31. Det skal være den samme IP'en... Så noe må stå i mellom modemet og routeren din.

Skrevet (endret)

Ok tror jeg har skrevet litt feil. Jeg fikk opp 192 adresse når jeg er koblet via routeren men orginal adressen starter på 31.

Endret av corsa91
Skrevet

Du mener på PC'en din? Er ikke det jeg spurte deg om; Jeg spurte om hvilken IP addresse ROUTEREN din får på WAN INTERFACET sitt.. Ikke hva du får på PCen din...

Men bortsett fra det, så er det riktig at PCen din skal få 192 når den er koblet til routeren..

Så da prøver vi igjen, hva begynner IP addressen til ROUTEREN'S WAN INTERFACE?

Skrevet

Ok, så du har Canal Digital.. Da har du et vanlig modem og ikke et router modem ja, og det er koblet modem -> Router -> PC? Korrekt?

Hvordan gikk du fram når du åpnet portene? Legg ut screenshot av det, så blir det enklere for oss å se hva og hvordan oppsettet er...;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Riktig. Her ser du en screenshot men vet ikke om det er riktig. Beste hadde vært om noen hadde guidet meg via teamviewer

post-185298-0-67380500-1378929743_thumb.png

Endret av corsa91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...