Gå til innhold

Test: Linux Mint 15


Anbefalte innlegg

 

 

Tja jeg vet ikke! men jeg har jo prøvd netflix og det fungerer. Så da må du instalere wine ( sudo apt-get install wine ) i terminal. Så laste ned firefox for windows. Installere den gjennom wine (høyre klikk -> åpne med og så wine) så kan du prøve og åpne firefox via wine og prøv deg fram.

 

Om du har installert netflix så har du også silverlight, men kansje du trenger flash det vet jeg ikke. Om det fungerer skule vel også viaplay, tv3, sumo og tvnorge fungere.

Netflix har jeg, problemet ligger i Widevine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netflix har jeg, problemet ligger i Widevine.

 

Har du prøvd sudo apt-get install --reinstall wine

det reinstallerer wine pakken. Den wine som blir installert med netflix er bare delvis, du installere helle pakken.

 

Men som du skriver så er jo xbmc den perfekte media serveren. den kan kjøres aleine fra login i linux. Men den mangler selvfølgelig både netflix, spotify og de andre nettv :-(

Endret av desverre
Lenke til kommentar

Da er det jo bare tull å ha linux og alle problemene det medfører som man overhodet ikke klarer å finne svar på.

Fikk en kompis til å prøve Unbuntu 12.04. Etter installasjonen, gikk det 2.5 timer med googling, før han kunne lese filer vi hadde liggende på et helt vanlig Windows Share på nettet vårt.

 

Tenker det sier mer om dere enn om Linux.......

 

Når det er sagt så kan en ikke regne med at en skal beherske nytt OS direkt.

Det blir som om du bytter fra qwerty til dvorak. Du må regne med en innkjøringsfase.

Når denne fasen er over vil du glede deg over raskere tastaturanslag og mindre belastning på fingre/skuldre/nakke/håndledd. Og du vil på toppen av det hele skrive ca 15-17% raskere enn før.

 

Slik er det når du bytter til Linux også. Det vil bli innkjøringsproblemer. Det skyldes ikke noen feil i Linux - det skyldes at den kunnskapen du har med deg fra windows ikke virker lengre. Litt innsats i starten og du får et mer stabilt, raskere og sikrere OS med din nye Linux maskin. På toppen av alt så er det langt enklere å holde systemet vedlike. Og det er på toppen av alt gratis. Ingen tvinger på deg Linux - men om du vil koster det deg ikke en krone.

 

Valget er ditt - vil du høre på alle skeptikerne som har en kamerat som tror at eller vil du prøve selv og faktisk lære noe samtidig?

Endret av mrs.robinson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...