Gå til innhold

Legge inn søknad på finn.no eller møte opp personlig?


Engm

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Erfaring innenfor dagligvarebransjen har ganske lite å si, faktisk! Butikk er vel det majoriteten av ungdommer begynner å jobbe innenfor, og de aller fleste har fra fødsel av ingen erfaring med dette. Det står hovedsaklig på personligheten din. Forklar hvorfor du vil jobbe på butikken, og mye av din begrunnelse av dette vil fronte deg godt på papiret. Jeg har selv drevet med opplæring på kasseansatte i min butikk og ca. 3/10 av de hadde hatt jobb fra før. Samtlige var 18-20 år.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg har lest gjennom hele diskusjonen, og da jeg søkte jobb hos min arbeidsgiver skjedde dette gjennom Finn.no
Se for deg 30-40 personer ramle inn på kontoret for å presentere seg personlig. Det er som Hjemlengsel sier, for at en slik prosess skal kunne fungere må det går ryddig for seg. Det nytter ikke å tenke at det bare er "jeg" som leverer søknaden personlig. For slik er det ikke.

Samtidig ser jeg at de uten arbeidserfaring kunne tenke seg å stikke ut blant alle søkerne.
For å stikke deg ut bør du heller prøve følgende:

 

1) Skriv en ryddig og lett oversiktlig CV

2) TENK! , hva kan DU gjøre for bedriften? Hvorfor skal de velge DEG?

3) Skriv en kort søknad hvor du tar med det du fant ut i punkt 2.

 

 

Det er positivt å være engasjert, men det er ikke lurt å mase på arbeidsgiveren!

 

Smil, vær deg selv, det er det nemlig kun du som kan! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...