Gå til innhold

Augustfest 2013 - Substitute - Folk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange flotte portretter, med god tematikk og følelsen av noe ekte.

 

Jeg misunner deg din evne til å få ukjente til å stille opp på bildene. Personlig så er jeg "livredd" for å spørre fremmede om å få ta bilder.

Veldig mye gode portretter. Går du bare bort til folk og spør? Jeg vil tro mange er skeptiske til det?

 

Inspirerende.

Du leverer igjen på bilde 6!

 

God dybdeskarphet og kontrast.

Jeg har nytt favorittbilde. Dette var rett og slett nydelig (dag 6). Linjene, folka ja alt :) Keep it up.

Bilde 5, et skikkelig bra "arbeidsportett". Likte det naturlige uttrykket!

Bilde 6, veldig bra av back-packerne. Flott kontakt! S/h et bra valg her!

Synes du er veldig flink med "folk"! :)

 

Takk for fine tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Flott lys og 80-tallslook i bilde 3. Synes ellers du er veldig flink til å få frem gode uttrykk i bildene/portrettene. Det er vel noe av det viktigste for å få dem bra!

 

Bildet med hesten vært tatt med noe mindre blenderåpning ja, men fint allikevel.

Synes du mestrer dette godt.

Lenke til kommentar

Flott selvportrett! Krever tålmodighet og en del prøving for å få det ordentlig til, det har du lykkes med.

Liker også bildene av guttene veldig godt.

Flott lys og 80-tallslook i bilde 3. Synes ellers du er veldig flink til å få frem gode uttrykk i bildene/portrettene. Det er vel noe av det viktigste for å få dem bra!

 

Bildet med hesten vært tatt med noe mindre blenderåpning ja, men fint allikevel.

Synes du mestrer dette godt.

Bilde 6 var også godt med tøff etterbehandling.

Herlig portrett av back-packerne. Ser ofte folk jeg kunne tenkt meg å ta bilde av, men kvier meg for å spørre.

 

Takk for fine tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

En imponerende tråd.

Imponerende bra bilder, men like imponerende at du får tatt dem. Som andre har nevnt før meg, så er det litt skummelt å gå bort til fremmende folk og spør om du kan få tatt et bilde av dem. Og når man likevel gjør det, så blir jeg også imponert at du klarer å beholde roen såpass at portrettene blir av ypperste klasse.

 

Når jeg likevel er her inne, så vil jeg også berømme deg for de tilbakemeldingene du gir i nesten samtlige fest tråder. Reflekterte gode kritikker som holder et like høyt nivå som bildene du selv leverer. Og for en ukyndig, tidspresset wannabe fotograf som meg, så er også det meget imponerende.

 

/end smisk :)

Lenke til kommentar

En imponerende tråd.

Imponerende bra bilder, men like imponerende at du får tatt dem. Som andre har nevnt før meg, så er det litt skummelt å gå bort til fremmende folk og spør om du kan få tatt et bilde av dem. Og når man likevel gjør det, så blir jeg også imponert at du klarer å beholde roen såpass at portrettene blir av ypperste klasse.

 

Når jeg likevel er her inne, så vil jeg også berømme deg for de tilbakemeldingene du gir i nesten samtlige fest tråder. Reflekterte gode kritikker som holder et like høyt nivå som bildene du selv leverer. Og for en ukyndig, tidspresset wannabe fotograf som meg, så er også det meget imponerende.

 

/end smisk :)

 

Tusen takk

Lenke til kommentar

For å nyansere: Bildet representerer noe mer enn motivet. Dvs. det er litt prosessen jeg tenker på når jeg sier bildet er hittil festens kanskje beste "bilde". Dette er ukjente personer der man må få dem til å posere for en ukjent - og ikke ting som mange oss andre har valgt å fokusere på som står i ro eller døde ting. Substitute har valgt det vanskelig for seg selv, men leverer. :)

Endret av Mr. Sanders
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Backpackerne har den ultraskarpe, se-absolutt-alt av hud og diverse som er en klassisk fremgangsmåte når du tar bilder av mennesker med skarp optikk og "fremkaller" det svart/hvitt. Dette gjør ofte bildene bra tekniske, men la de slappe litt av før du knipser. Aldri la motivet få lov til å posere.

Lenke til kommentar

Dag 7 - Bilde 7: Thor Hushovd

Arctic Race of Norway er kommet til Bodø i dag. Jeg fikk tilgang til pressesonen og fikk et hyggelig møte med denne trivelige idrettsmannen. Gleder meg til sykkelrittet i morgen.

Det er ikke like lett å kjempe om oppmerksomheten med mange andre. Objektet har dårlig tid, så en får ikke så mange sekunder på å tenke seg om og stille inn kamera.

9461046780_6ff2fde9f5.jpg

Lenke til kommentar

Shite.... Der tok du meg på senga, gitt!

 

Forholdene tatt i betraktning, så synes jeg du skyter meget godt fra hofta her. Jo, det er jo ikke tvil om at han poserer, men du har fått så fin kontrast og skarphet, sammen med at DOF ble perfekt her, etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...