Gå til innhold

Rc elektro monstertruckbil hjelp


iskak

Anbefalte innlegg

Hei har lyst på monstertruckbil til 1500-1800kr men har bare hatt nikkoer før så har lyst på en ekte en. Vil ikke bruke så mye mer en 650 batteri lader og overgangskabel og diverse men vis det går kan jeg bruke 100kr mer vis batterie varer 20-30 minutter lengrer vil helst ha lipo batteri

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra til naboen og klipp plenen dems, stikk så til neste nabo og klipp deres plen også. Gjenta i et par uker og så kan du kjøpe noe skikkelig.

 

1500-1800kr er nok ikke nok er jeg redd. Og hvis du skulle finne noe til den prisklassen, så vil det være vanskelig å fikse bilen når du kræsjer og ødelegger noe, noe du VIL gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dra til naboen og klipp plenen dems, stikk så til neste nabo og klipp deres plen også. Gjenta i et par uker og så kan du kjøpe noe skikkelig.

 

1500-1800kr er nok ikke nok er jeg redd. Og hvis du skulle finne noe til den prisklassen, så vil det være vanskelig å fikse bilen når du kræsjer og ødelegger noe, noe du VIL gjøre.

 

Han har rett, du kommer til å kræsje. Jeg har en som går i 60 km/h, og jeg har kræsjet ett par-tre ganger. Nå leter jeg etter deler for å få den til å kjøre igjen. Om du skal kjøre en bil det er fare for at du kræsjer ett par ganger bør du nok sjekke hvor mye reservedeler man kan få tak i. For min del er kan man kjøpe deler for å bygge en bli fra grunnen av. De fleste har ikke større batteri enn at du kan kjøre i ca. 15-20 min, men man kan knok få tak i batteri for å kjøre 30-35 min. Jeg har bestillt deler fra bl.a. brapris.no

 

 

Endret av Heika98
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei har lyst på monstertruckbil til 1500-1800kr men har bare hatt nikkoer før så har lyst på en ekte en. Vil ikke bruke så mye mer en 650 batteri lader og overgangskabel og diverse men vis det går kan jeg bruke 100kr mer vis batterie varer 20-30 minutter lengrer vil helst ha lipo batteri

 

BTW dette http://www.rcbutikken.no/produkter/110-skala/110-hbx-monstertruck-4x4---24ghz---40kmt-se-video.aspx er bilen jeg har. Den er kjempe morro å kjøre, og tåler mye juling (men ikke at lellebroren din sykler på den. Da må du regne med å kjøpe nye chassis mounts) den er lett å kræsje om du ikke er forsiktig når du kjører over humper og slikt. Men ellers en kjempe morro nybegynnerbil. Men jeg har hatt den en stund så jeg ser etter litt deler for å modifisere den litt.

 

EDIT: bilen jeg liket til er ikke akkurat lik den jeg har. Denne har en oppgradert motor, samt noen andre greier. Men allikevell, jeg anbefaler denne på det strekeste OM du bytter til lipo batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke testet bullet selv, men HPI er et annerkjent merke og et kjempe godt utgangspunkt som veien inn i hobbyen, og et merke som du kan finne deler til ganske enkelt, så go for it.

 

Tips:

 

Finn en bil du syns ser morsom ut, og søk litt rundt om den. Bruk youtube f.eks og se omtaler, samt se bilen i aksjon. Liker du det du ser, samt folk er generelt fornøyde så kjør på, og lykke til. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt tips vil være å kjøpe en bil du kan kjøpe deler til på eBay. Både HPI og Traxxas selges det flust av deler til der, og du vil spare mye penger på det.

 

Jeg har en Traxxas E-Revo 1:10 jeg har oppgradert en hel del, med det resultat at noe går i stykker hver gang jeg er ute å kjører. Skulle jeg kjøpt alle delene over disk i Norge hadde det nesten vært uløslig for en vanlig lønnsmottaker å holde på med, men på eBay koster delene en tiendel (eller mindre) av hva de gjør her til lands.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Med mindre de har skjerpa seg så er HBX-bilene nesten like solide som fyrstikker og spagetti.

 

Min har da holdt ganske bra. Jeg har kun byttet de fremre chassis festene p.g.a. at jeg kræsja ganske hardt. Den rulla sånn 4-5 meter i med maks fart, så såpass må man regne med. Selv om jeg ruller ett par ganger så holder bilen seg godt. Men nå har jeg problemer med å få bilen til å ga igjen etter ett år på hylla. Mer jeg er litt enig med deg. Noen plastdeler er litt svake. Jeg skulle heller hatt et annet merke. Traxxas f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...