Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Powerboks - erfaringer


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er innehaver av en 2009 modell Honda Accord 2,2 i-DTEC. Er litt lysten på å tune bilen men fikk tilbakemelding om at det kun var Powerboks som var aktuelt for min bil.

 

Er det noen som har erfaring med powerboks?

 

Det som står å lese fra levrandør sin side:

 

Powerboks ( power boks / powerbox / power box )

Benyttes i de tilfeller hvor vi ikke på annen måte får tilgang til datautveksling med motorstyringen (motorcomputeren). Dette er en ekstern enhet som kobles til motoren. Denne påvirker motorens styringsdata slik at man får øket effekten. Det finnes dessverre en lang rekke produkter som gir både dårlig effekt og andre bieffekter som soting og fare for motorstopp eller "nødmodus". ********* benytter kun kvalitetsprodukter og velger den beste enheten som fungerer optimalt på den enkelte bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes vel flere utgaver av disse, er vel litt forskjellig hvordan de skal kobles. De fleste jallautgavene kobles inn på railtrykkføleren. Denne påvirker signalet så styreenheten tror dieseltrykket er for lavt og kjører på med mer trykk og da får den mere diesel. Det er langt i fra optimalt og ender opp svart røyk og til slutt vil du sote igjen det meste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Finnes vel flere utgaver av disse, er vel litt forskjellig hvordan de skal kobles. De fleste jallautgavene kobles inn på railtrykkføleren. Denne påvirker signalet så styreenheten tror dieseltrykket er for lavt og kjører på med mer trykk og da får den mere diesel. Det er langt i fra optimalt og ender opp svart røyk og til slutt vil du sote igjen det meste.

 

Når man får beskjed om at noe ikke finnes, er det ofte fordi det ikke finnes på lageret til den du snakker med.

 

Får lagt inn ny map hos SKN

http://www.skn-tuning.de/en/kategorie780.html

 

Det er riktig at man skal være velge "powerbox" med et kritisk øye! Dog, så kar jeg hørt mye bra om kcr.se uten at jeg selv har prøvd noe derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...