Gå til innhold

Bygger en ny pc, trenger litt hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei, en venn av meg satt sammen denne pcn, han sier vil kunne kjøre de fleste nye spill, men er litt usikker på om han har rett eller ikke. Prisen er i den rette prisklassen jeg er interressert i å betale så vil helst ikke ut med mere penger. Hva syns dere er pcn okay? Hvordan nyere spill vil den takle? Er det en grei pc å oppgradere etterhvert?

 

 

Corsair CX 430W PSU

Intel Core i3-3220 Processor

MSI B75MA-P45, Socket-1155

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Sapphire Radeon HD 7750 1GB GDDR5

Seagate Barracuda® 500GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok ha skiftet ut prosessor, gå opp til en i5 og muligens skifte kjøler for bedre ytselse.

Minne er greit, skjermkort er greit, men kommer an på hvilke spill det er planer om.

Strømforsyningen er ikke av den beste sorten, det samme med hovedkortet.

Hva er budsjettet ditt?

Det er forøvrig omtrent samme pris på 1tb disk om 500gb disk nå om dagen.

Lenke til kommentar

Okay, takk for svar. Planen er å kjøpe dette oppsettet, så oppgradere når det er penger å hente. Med dette oppsettet vil jeg kunne kjøre følgende spill med 30-60 fps?

 

World of Warcraft

Skyrim

The elder scrolls online

GTA 4

 

Og eventuelt diverse spill fra 2011-2013.

 

Vil bare ha en pc som kjører spill med god fps, grafikken bryr jeg med ikke mye om, men et pluss om nevnte spill kan kjøres på medium/high

 

 

 

Edit: Budsjettet ligger på 4-5000kr per pc da jeg skal bygge 2 identiske pc'er, en til meg og til broren min.

Endret av Dan-
Lenke til kommentar

Wow burde gå sånn noen lunde

Skyrim er noe mer krevende og jeg er fristet til å si nei her pga et svakt prosessorvalg og skjermkort.

Elder scrolls online har du vel samme symptomene som over.

GTA4 kjører ikke glatt på omtrent noe oppsett pga elendig porting fra konsoll.

Ville nok uansett oppgradert til en i5 3570k.

Har laget et lite oppsett til deg her, merk du nevner ikke noe om at du trenger kabinett i tillegg. Regn med 500kr +/- for dette.

Dette er oppsettet jeg har kommet frem til. Merk at du kan bytte til billigere skjermkort.

Lenke til kommentar

Hei, en venn av meg satt sammen denne pcn, han sier vil kunne kjøre de fleste nye spill, men er litt usikker på om han har rett eller ikke. Prisen er i den rette prisklassen jeg er interressert i å betale så vil helst ikke ut med mere penger. Hva syns dere er pcn okay? Hvordan nyere spill vil den takle? Er det en grei pc å oppgradere etterhvert?

 

 

Corsair CX 430W PSU

Intel Core i3-3220 Processor

MSI B75MA-P45, Socket-1155

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Sapphire Radeon HD 7750 1GB GDDR5

Seagate Barracuda® 500GB

Nå skal du høre her Dan :)

om du har 5K til disposisjon så er min store anbefaling at du sparer pengene og venter til du har råd til et bedre oppsett. Dette fordi en så billig pc vil gi deg "laber" ytelse i spill, og vil kanskje ikke engang klare 60fps i noen av de litt nyere spillene.

 

Som nevnt tidligere har du etter min mening et altfor svakt skjermkort og prossessor, og den strømforsyningen der er såpass lite Watt i, at den må byttes ut senere uansett. Om du gjør et kjøp nå for så å oppgradere om kort tid, så har du tapt penger.

 

Denne pcen vil også være utdatert ekstremt fort, grunnet nye komponenter, samt at den har så lav ytelse fra før at nye spill som bf4 osv vil bli vanskelig å kjøre på den etterhvert(og om den klarer å kjøre dem blir det med så dårlig grafikk at du får vondt i øynene :p).

 

Alt i alt vil jeg si du får en "Minecraft" maskin til 5K, så jeg anbefaler deg på det sterkeste å vente til du har mer penger å bruke. Men selvsagt, valget er ditt, og jeg gir deg bare råd om hva jeg ville gjort ;)

Lenke til kommentar

Hvordan spill ytelse snakker vi om nå med disse endringene?

Intel G860 er en overraskende bra CPU for gaming på lavt budsjett. CPU kan lett oppgraderes senere. GPU er viktigere i spill enn mange kjerner (enn så lenge). I et oppsett til 4-5K må det nødvendigvis bli noen kompromisser. Her er en litt eldre test hvor G860 er med http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-fx-pentium-apu-benchmark,3120.html

Her er sammenligning mellom Radeon HD 7750 og Radeon HD 7850 http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-7850-vs-Radeon-HD-7750

Lenke til kommentar

Nå skal du høre her Dan :)

om du har 5K til disposisjon så er min store anbefaling at du sparer pengene og venter til du har råd til et bedre oppsett. Dette fordi en så billig pc vil gi deg "laber" ytelse i spill, og vil kanskje ikke engang klare 60fps i noen av de litt nyere spillene.

 

Som nevnt tidligere har du etter min mening et altfor svakt skjermkort og prossessor, og den strømforsyningen der er såpass lite Watt i, at den må byttes ut senere uansett. Om du gjør et kjøp nå for så å oppgradere om kort tid, så har du tapt penger.

 

Denne pcen vil også være utdatert ekstremt fort, grunnet nye komponenter, samt at den har så lav ytelse fra før at nye spill som bf4 osv vil bli vanskelig å kjøre på den etterhvert(og om den klarer å kjøre dem blir det med så dårlig grafikk at du får vondt i øynene :p).

 

Alt i alt vil jeg si du får en "Minecraft" maskin til 5K, så jeg anbefaler deg på det sterkeste å vente til du har mer penger å bruke. Men selvsagt, valget er ditt, og jeg gir deg bare råd om hva jeg ville gjort ;)

 

Setter veldig pris på at du tok deg tid til å skrive innlegget, men igjen, er mange innspill her akkurat nå, så er vanskelig å forholde meg til hva folk sier her, er mange delte meninger.. Vil igrunn ha en god gamer pc til ikke mere enn 5000kr. En pc jeg kan oppgradere etterhvert som jeg har penger til det. Har et stramt budsjett for tiden, og vil gjerne ha en ny pc.

Lenke til kommentar

Setter veldig pris på at du tok deg tid til å skrive innlegget, men igjen, er mange innspill her akkurat nå, så er vanskelig å forholde meg til hva folk sier her, er mange delte meninger.. Vil igrunn ha en god gamer pc til ikke mere enn 5000kr. En pc jeg kan oppgradere etterhvert som jeg har penger til det. Har et stramt budsjett for tiden, og vil gjerne ha en ny pc.

Les denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1525361

Lenke til kommentar

Første oppset er om du må under 5k.

post-262395-0-75623800-1375096838_thumb.png

 

Hær er en god del bedre ytelse for bare 1000kr mere.

Om du fjerner tredje parts kjøleren og forandrer psu til corsair cx500m vil prisen bli ca 5450kr

post-262395-0-09062700-1375096855_thumb.png

 

Det er 3 greie oppsett rundt din prisklasse.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for det oppsettet jeg satt opp. Der har du en strømforsyning av kvalitet, god prosessor, stille skjermkort og stor harddisk. Du kan se forskjellen mellom GTX 760 og 650Ti her. FX-6350 er også mye bedre enn Pentium G2030. Det koster 2000,- mer, men vel verdt det etter min mening. :)

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...