Gå til innhold

Bygger en ny pc, trenger litt hjelp.


Anbefalte innlegg

FX-6350 er også mye bedre enn Pentium G2030.

Dette er ikke tilfellet i spill, der prosessorene er nærmest likeverdige. Single core ytelsen er bedre med Pentium G2030. G2030 er vesentlig rimeligere, og hvis planen likevel er å oppgradere maskinen blir tapet mindre. Du får både core i5 og core i7 på samme sokkel som G2030. AMD har lite å svare med på AM3+. Legg heller pengene i et så godt skjermkort som mulig innenfor budsjettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke tilfellet i spill, der prosessorene er nærmest likeverdige. Single core ytelsen er bedre med Pentium G2030. G2030 er vesentlig rimeligere, og hvis planen likevel er å oppgradere maskinen blir tapet mindre. Du får både core i5 og core i7 på samme sokkel som G2030. AMD har lite å svare med på AM3+. Legg heller pengene i et så godt skjermkort som mulig innenfor budsjettet.

 

Det stemmer at single core ytelsen til G2030 er bedre enn FX-6350. Men, nå som de nye konsollene tar i bruk en 8-kjerners x86 prosessor fra AMD, er det helt naturlig at framtidige spill på PC vil kunne ta nytte av opptil 8-kjerner. Kanskje G2030 derfor er ett bedre valg i dag, men FX-6350s 6 kjerner kan være gull verdt å ha i fremtiden. Skal trådstarter oppgradere innen noen få år, så kan det være kjekt med LGA 1155 og støtte for firekjerners prosessorer som i5 3570K og i7 3770K. Hvis planen er å ikke oppgradere med det første, ville jeg gått for FX-6350.

 

Såvidt jeg kan se har du ikke gjort oppsettet ditt offentlig Dan? Kan forresten kanskje bytte ut hovedkortet i oppsettet mitt med Asus M5A78L-M LX V2, virker mer solid enn MSI-kortet jeg valgte. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...