Gå til innhold

Pc'en rebooter hele tiden

_van_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå håper jeg herr Ueland er fornøyd siden jeg forandret overskrift:

Hei, jeg håper noen kan hjelpe meg med dette! jeg har nettopp kjøpt ny pc, som jeg seff har satt sammen selv, og den fungerte fint lenge, før han plutselig begynnte å henge og reboote midt i spill.

dette er oppsettet:

EpoX 8Rda3+ nforce chipset

AMD XP 3000+

2x 512mb twinmos pc3200

Sapphire Radeon 9800pro 256mb

CPU tempen er fin og holder seg litt over 40 grader, derfor tenkte jeg det kunne være PSU'en som bare var på 360W, jeg kjøpte derfor en 550W PSU, og jeg formaterte og installerte windows på nytt, men problemet er der fortsatt! og nå ikke bare i spill men oxo når jeg spiller av filmer og til og med musikk! den rebooter/henger altså bare når jeg bruker den til noe. det kommer ikke opp noen blåskjerm og ingen errors, den bare rebooter, eller henger seg. Jeg har prøvd å klokke ned cpu'en og prøvd både 200mhz og 166mhz på ramen. har oxo prøvd "fail-safe" options i bios. Noen som har peiling på hva som er feil?! trenger hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, reinstallerte windows i går, og har prøvd både driverene som fulgte med kortet og nye oppdaterte catalyst drivere fra nettet, men fortsatt samme problem, før var det bare i visse spill dette skjedde, men nå har det gått så langt som å klikke når jeg spiller av musikk! hallo liksom :-? jeg har lest noen forum tråder om Q-tec psuer, og jeg begynner å bli mer sikker på at det er strømforsyninga som det er noe galt med, men vet ikke om jeg gidder å kaste 1000+ kr ut av vinduet hvis det ikke løser problemet :grumpy:

Skrevet

Har litt noia etter å ha byggd en pc for en venn av meg, som data hang seg under spill, osv... tempen var fin, men ny kjøler var kjøpt anyways...

vi feilsøkte i 2mnd uten å finne feil... Vi var |---| <så nær til å sende inn til komplett for reperasjon...

Men når han skulle tørke litt støv inni kabinettet, så han at grafikkkortet satt litt løst... Han dytta den inn i AGP slot'en, og nå funka visst datan helt 100% perfectico! skulle aldri trodd det... men sjekk om alle delene sitter ordentlig!

Skrevet

Gå til Systemegenskaper----->Avansert--->Oppstart og gjenoppretting---> huk vekk "Start på nytt automatisk"

da rebooter den ikke du får feilmeldingen...

TaZ

Skrevet

MSBlaster hadde jeg, men det fjernet jeg manuelt, også har jeg patchet nå, jeg har prøvd med bare en ram brikke, men jeg har ikke prøvd begge, så da gjør jeg det, takk for alle tips folkens, det setter jeg pris på! :yes:

Skrevet
skrur den seg av eller bare kutter den strømmen?

Enten så bare rebooter den, eller så henger den seg. strømmen kuttes ikke tror jeg. Har nå prøvd begge Ram brikkene hver for seg, og den henger fortsatt. Prøvde oxo å koble fra alle vifter og ting som bruker strøm. Det eneste som skjedde var at det kanskje tok litt lengre tid før den hang seg, om det var tilfeldig vet jeg ikke. Detta problemet begynner å gå meg på nervene! :grumpy: fordømte Twinmos, det må være Ramen! vedder på at det er begge brikkene! har hatt trøbbel med Twinmos før, ALDRI IGJEN! neste gang blir det corsair eller ecz :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...