Gå til innhold

[Løst] Kan jeg bytte ut harddisken i eksternt kabinett med en fra annen produsent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har fått et opdrag med et eksternt kabinett som gikk i bakken på grunn av noen valper. Harddisken er kaputt men jeg skal nå prøve å redde data fra den om den blir oppdaget i windows når jeg tar den ut av kabinettet og kobler den på min stasjonære.

Spørsmålet da er om jeg kan kjøpe en ny harddisk og sette inn i kabinettet eller om det er bare å finne en helt ny en?

Dette er en "3.5" Seagate expansion desktop drive" 2TB med en "Seagate barracuda 2000GB"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg gå for 3/4TB i samme slengen om jeg går for en ny SG barracuda? Kan det blir problemer med 4TB med tanke på kapasiteten?

Skrevet

Nja, Det kommer litt ann på elektronikken. Med siden 2 TB er en helt spesiell grense i seg selv, da det er maks kapasitet for MBR, og 32-bit teknologi så vil jeg tro at det er en dårlig ide å erstatte HDDen med en 3/4TB.

Sjansen for at det funker er i hvert fall en del lavere enn hvis det hadde vært fra 2 TB til noe mindre, eller fra 3TB til 4 TB.

Skrevet

Ok, da blir det nok en ny 2TB disk. Ser prisen er omtrent identisk både med og uten kabinett så der får "offeret" ta en vurdering. Takk for hjelpen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...