Gå til innhold

[Løst] Hva holder PC-en min tilbake? Hjelp!


Anbefalte innlegg

For 2 år siden kjøpte jeg og satte sammen min egen stasjonære Gaming-PC (fant ikke et sted å poste for Desktops). Men jeg føler ikke (nå) at PC-en yter så godt den burde gjøre. Jeg har oppgradert noen komponenter til nå. Formålet med tråden er enkelt og greit å finne ut hvilken komponent(er) som holder PC-en tilbake fra å sparke rumper i alle situasjoner :)

 

Da er det vell naturlig å gi dere "specs":

Prosessor: Intel Core i7 960 @ 3.20GHz 8 kjerner

 

Totalt fysisk minne/RAM: 12 GB

 

Harddisk: 2TB, og har rikelig med plass. Usikker på navn.

 

PCU: Corsair 750W.. det er alt jeg vet. Si fra om du trenger mer info.

 

GPU: AMD Radeon HD 7950 PCS+ PowerColor 3GB GDDR5

 

Hovudkort: Alt jeg vet er Asus, og at det ikke er så veldig stort. Jeg har leita og leita, lasta ned en haug med programmer som skulle fortelle meg det, til og med skrudd opp kabinettet og undersøkt, men finner det ikke.

 

Vannkjøling - Corsairs H100

 

Si fra om du trenger mer informasjon. Jeg beklager at jeg ikke har så mye peiling..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det vet jeg ikke. Eneste jeg vet er at AMDs driverprogramvare-greier (Catalyst Center) lar deg overclocke GPU og CPU.

 

Siden det er skjermkort driveren er det bare skjermkortet som overklokkes.

AMD har hatt mye krøll med drivere, så det kan kanskje lønne seg å gå tilbake til en eldre driver som fungerte, eller google etter modifiserte drivere.

 

Ellers lønner det seg å rengjøre kortet (og pcu) for støv.

Lenke til kommentar

Når jeg må ha mesteparten av Video-instillingene på under Medium, er det ikke akseptabelt lenger!

Hvilke spill spiller du? Skjermkortet er ikke akkurat high end så du kan nesten ikke forvente å klare alle dagens spill på high/ultra. Jeg tror ikke overklokking av CPU vil ha noe særlig å si siden GPUen din er flaskehals her.
Lenke til kommentar

Hvilke spill spiller du? Skjermkortet er ikke akkurat high end så du kan nesten ikke forvente å klare alle dagens spill på high/ultra. Jeg tror ikke overklokking av CPU vil ha noe særlig å si siden GPUen din er flaskehals her.

 

Seriøst? Er 7950+ blitt dårlig nå? :(

 

For det meste ArmA 2 og ArmA 3. Litt Battlefield og forskjellige Singleplayer-spill.

Endret av KinderLinda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...