Gå til innhold

Hva skjer om man mislykkes i fysiske tester


Emily1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jasså!...

 

Nei, har trent ganske greit, er bare det at jeg så vidt klarer 11 minutter på den løpetesten!

Vil ikke bli satt på vakt -og sikring eller bli en "hallo"-soldat.

 

Springer du 3km under 15min kan du iallefall ta det veldig med ro, ikke bekymre deg. Fortsett å tren, og tren situps+push+pullups. Du testes også i høyde og benk, men kondisjon er nok det de legger mest vekt på.

 

Forsvaret mener det viktigste i en soldat sitter i hodet, det fysiske er noe de kan ordne selv for deg :p

Lenke til kommentar

Hei, hei, hei. Ingenting galt med Vakt og Sikring! Rom med egen TV, filmer, TV-spill og eget kjøkken som ble fullt opp fra kjøkkenet. Lenestoler og puffer. Eget soverom i fjellbasen. Gode dager. La på meg 10-15 kg. Lenge leve forsvaret!

Høres chill ut ass. Men vil ha litt action jeg vettu :D

 

Springer du 3km under 15min kan du iallefall ta det veldig med ro, ikke bekymre deg. Fortsett å tren, og tren situps+push+pullups. Du testes også i høyde og benk, men kondisjon er nok det de legger mest vekt på.

 

Forsvaret mener det viktigste i en soldat sitter i hodet, det fysiske er noe de kan ordne selv for deg :p

Awesome :3

Lenke til kommentar

Jasså!...

 

Nei, har trent ganske greit, er bare det at jeg så vidt klarer 11 minutter på den løpetesten!

Vil ikke bli satt på vakt -og sikring eller bli en "hallo"-soldat.

 

Vakt og sikring er faktisk ganske chill. Du bare ser på film, slapper av. Tar din runde så chille igjen. Noen liker det andre ikke.

 

Men løping er ikke noe stress, fikk skade på menisken var ute av trening etter 2+ måneder avslapping. Løp 11.30 på løpetesten. Kom inn på GSV, var ute på fylla 1 måned før innrykket. Røyk korsbåndet i kneet, lite kult.

Lenke til kommentar

Vakt og sikring er faktisk ganske chill. Du bare ser på film, slapper av. Tar din runde så chille igjen. Noen liker det andre ikke.

 

Men løping er ikke noe stress, fikk skade på menisken var ute av trening etter 2+ måneder avslapping. Løp 11.30 på løpetesten. Kom inn på GSV, var ute på fylla 1 måned før innrykket. Røyk korsbåndet i kneet, lite kult.

Ja, ikke sant. Tror ikke jeg vil ha det såå chill, da kunne jeg like gjerne blitt hjemme og jobbet ett år, får jo mer ut av det mtp cash :D

 

Gikk rundt med live ammo til MP5-en og stående ordre om å skyte folk som ikke adlød stopp-kommandoer inne på området. Blir ikke særlig mye mer action enn det i førstegangstjenesten.

Slutt å tull a :O hvor mange skjøt du?

 

Hvis du aldri har skutt med våpen før, huk tak i en venn med jaktlappen/far eller mor og stikk å skyt noen leirduer, eventuelt 22.cal på blink. På første skyting når jeg var inne gikk en kis helt i lås og det viste seg at han faktisk hadde fått sjokk ^^ Så vet du iallefall hva som skal skje, og at rekyl ikke er farlig.

Har verken venn, far eller mor med skyteskillz :( Tenkte å spille paintball en gang da, men har ikke funnet noen som er keene :hrm: Har COD noe av samme effekt eller? Og hva er rekyl?

Lenke til kommentar

Slutt å tull a :O hvor mange skjøt du?

 

Ingen. Men noen skjøt en fyr på en militærleir i Stavanger-området. Fyllik som angrep vaktpost med kniv. Stedet jeg var på lå langt inne i skogen, så det mest spennende var uanmeldte NSB-arbeidere (som vi faktisk måtte true til å komme seg bort (nei, vi anholdt dem faktisk når jeg tenker meg om) og skaffe seg en avtale) og tyske turister som hadde kjørt seg vill.

 

Lurer på om jeg strengt tatt har lovt til å skrive om dette...

 

Og hva er rekyl?

 

Er du seriøs no? :o

 

Uansett, om du løper 3000-meter på 11 minutter er du nok rimelig safe. Det er vel nesten toppkravet på lederutdanninga i forsvaret?

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høyde og vekt?

 

Selv løp jeg 12 minutter på løpetesten, men fikk ikke komme inn på Grensejeger eller Panserbataljonen (som jeg ville) grunnet for lav vekt og høyde. Alt annet var perfekt.

 

Jeg veide 73kg og 187cm høy. Jeg snakker nå om tredemølle testen, ihvertfall den jeg hadde også sånn 5-6 på de statiske testene. De var forøvrige helt tilbakestående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...