Gå til innhold

Nokia har lansert sin største mobiltelefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så så.

Jeg skjelver ikke fordi jeg har en Nokia Windows Phone. Det er ikke så veldig skummelt. Jeg jubler for de som tør å gå mot strømmen og satse på noe nytt. Gud for en kjedelig verden og forutsigbar hverdag det hadde vært om jeg hadde visst at Android skulle være mitt mobil OS for evig og alltid. En eller annen gang kommer det sikkert noe helt nytt som gjør at vi kan le oss i hel av denne diskusjonen, og heldigvis for det!

 

Det sitter sikkert en gjeng som hadde elsket Nokia med Android. Nokia valgte vel Windows Phone fremfor Android i frykt for Samsung's soleklare Android dominans, og de så vel utfordringen med å skalere fort nok opp til å kunne konkurrere med Samsung. Så nå markedsfører de seg istedenfor som et tredje alternativ, så kanskje de aksepterer sin tilværelse på tredjeplassen? (som nødvendigvis ikke trenger å bety konkurs, men de sliter helt klart økonomisk!). Blackberry har vel lenge vært det "tredje alternativ", men nå er de vips nede på fjerde! Så hadde vel også teleoperatørene et sterkt ønske om et nytt alternativ (ref avtalen med AT&T). Dominans er ikke bra. Konkurranse er bra.

 

Så blir det helt sikkert mange endringer fremover. Microsoft med sin egen device? Så bra! Gleder meg! Eller kanskje Nokia kommer med en Android-telefon? Ja, da må jeg jammen se nærmere på det også. Verden er i en konstant endring og godt er det! Jeg har ikke valgt Nokia Lumia for resten av livet.

 

Det er godt vi er forskjellige! :)

 

Jeg spurte meg selv nå: "Hadde Nokia klart å selge ti millioner Android-telefoner?" , og svaret mitt er JA! - Men så har de jo også solgt 27.3 millioner Lumia-telefoner siden november 2011. Men så har jo Samsung solgt alene 50 millioner Galaxy S3 bare i 2012. Og sånn går nå dagene ...

Lenke til kommentar

Xaphoon: Du har étt bilde for å definere hvem du er på forumet her. Du brukte det på et produktbilde.

 

steffso: Med mindre du har sparepengene satt i teleaksjer, trenger du vel ikke skjelve uansett :)

 

Kudos for at du tør tenke nytt. Windows Phone er anderledes, og det er bra. Det er flott at folk velger andre ting enn Android og IOS. Desto større spredning, desto bedre virker konkurransen. Og det desidert mest spennende mobile operativsystemet jeg har brukt var også det minst utbredte. Desto flere som tør spre satsningen sin over flere plattformer, desto mer variasjon får vi innad på platformene. Det er kanskje lett å hoppe til den konklusjonen, men jeg er ikke noen Android-fan. Android-telefoner og Android-trender er hovedsaklig ganske like, hver ny vri er velkommen der. Jeg ønsker forandring, og det tror jeg Nokia kan medbringe.

 

 

Personlig er det de nye plattformene som kommer jeg synes er spennende. De som IKKE forsøker låse deg til et øko(nomi)system. Sånn som Sailfish, der man skal kunne kjøre applikasjoner fra en rekke forskjellige systemer. Og mens Windows RT er usmakelig, kan også Windows 8 (i.e. Surface Pro) være en flott platform for å utnytte programvare fra forskjellige platformer.

 

Men nå ser det ikke ut til at hverken Nokia eller Microsoft har levert i denne generasjonen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...