Gå til innhold

[Løst] Ny gaming laptop (vits å vente?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser på Dell's sider nå; den billigste Alienware laptopen er en 14-tommer med GT 750M skjermkort. På aller laveste utstyrsnivå koster den 10990,-.

Du får laptoper andre steder med GT 750M ned mot ca. 6000 kroner. Hvis man vil ha den samme AW 14-tommeren med GTX 765M, så er prisen (med laveste utstyrsnivå) 15490,-. Hos Multicom får du en maskin (15 tommer) med GTX 765M for ca 8500,- (inkludert Windows).

 

Alienware er veldig, veldig dyre.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser på Dell's sider nå; den billigste Alienware laptopen er en 14-tommer med GT 750M skjermkort. På aller laveste utstyrsnivå koster den 10990,-.

Du får laptoper andre steder med GT 750M ned mot ca. 6000 kroner. Hvis man vil ha den samme AW 14-tommeren med GTX 765M, så er prisen (med laveste utstyrsnivå) 15490,-. Hos Multicom får du en maskin (15 tommer) med GTX 765M for ca 8500,- (inkludert Windows).

 

Alienware er veldig, veldig dyre.

 

Kjøpte nettopp W350S :) Laget en tråd tidligere om en venn som også skulle kjøpe, men ble fristet selv, da jeg aldri har hatt en god pc med godt skjermkort selv.

 

Men nesten 16 000 for en pc med tilsvarende skjermkort? Nesten dobbelpris av hva jeg betalte!

Lenke til kommentar

Oja ser det 10000 til Norge, men kanskje jeg har noen venner i USA som kan kjøpe med seg en.

Skal vel gå bra det :) kan jo såklart risikere å må betale moms da også, om man blir stoppet i kontroll, men sjansen blir vel betydelig mindre, tror jeg, har ikke så mye erfaring med kjøp fra utlandet :p

Endret av SuperRetardedStuart
Lenke til kommentar

Er det veldig irriterende å spille på en 14" skjerm?

 

Mye smak og behag egentlig. Hva er du vant til fra før og hvilke spill spiller du? Har selv spilt mest LoL og CoD på 13,3 tommers skjerm (MBP 13) og gikk egentlig greit. Har bestilt ny pc og merker at det skal bli mye bedre med større skjerm.

Lenke til kommentar

Mye smak og behag egentlig. Hva er du vant til fra før og hvilke spill spiller du? Har selv spilt mest LoL og CoD på 13,3 tommers skjerm (MBP 13) og gikk egentlig greit. Har bestilt ny pc og merker at det skal bli mye bedre med større skjerm.

Vant å spille på 15,6" skjerm, men hjemme spiller jeg med en stasjonær 20 eller 22", husker ikke helt. Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

Har nå en gammel Acer, den blir fort varm. Blir de pcene som er nevnt her fort varme?

Kommer an på din definisjon av varm det, de vil ikke overopphete, men du må regne med at maskinen blir rimelig varm når du spiller.

 

Generelt kjøper man ikke gaming-laptop om man kan ha stasjonær, det er ikke noe problem å skaffe/bygge en stasjonær som er bare et par hakk større enn en laptop.

Lenke til kommentar

Kommer an på din definisjon av varm det, de vil ikke overopphete, men du må regne med at maskinen blir rimelig varm når du spiller.

 

Generelt kjøper man ikke gaming-laptop om man kan ha stasjonær, det er ikke noe problem å skaffe/bygge en stasjonær som er bare et par hakk større enn en laptop.

Det med stasjonær er at jeg ikke kan reise med den..., men jeg har jo en bærbar som går an å bruke da, men vil helst ha bærbar.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...