Gå til innhold

Hvilket mobilabbonement har mest data i forhold til pris?


Anbefalte innlegg

Jeg leter etter det abonnementet som har mest data i forhold til pris. Jeg skal skifte abonnement og ettersom de fleste abonnementer har (nær) ubegrenset bruk av SMS og ringeminutter er jeg ute etter det som har mest data for den billigste penge. Er det noen abonnementer som har mer data enn andre uten å være mye dyrere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis en operatør har et godt tilbud følger de andre med, så konkurransen har begynt å virke.

Forskjellene er derfor nå mindre enn de har vært.

 

Ser ut som Chess og Talkmore er billigst nå med 5Gb til 349,- og Telio og NextGenTel har 8Gb til 399.

 

Siden du ikke sier hva du vil ha, eller hva du vil betale er det ikke lett å anbefale noe. Ser ut som på telepriser.no gir det ikke utslag om det er overforbruk i forhold til datagrense. Kanskje operatørene kun bremser hastighet og lar forbruket gå over oppgitt datagrense.

Lenke til kommentar

Onecall har fri bruk til 280 kroner måneden.

 

Sant nok, Grunnpakka + Mobildata Fri koster 278 i måneden. Helt fri bruk er det riktignok ikke.

 

For å sikre at alle våre kunder opplever god ytelse ved bruk av mobildata, forbeholder vi oss retten til å begrense overføringshastigheten til 128 kbit/sek når bruken overstiger 5 GB i løpet av en kalendermåned.

 

Tilsvarende abonnement koster forøvrig det samme hos Telipol.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis det var det abo han mente, er jeg enig med deg. Mulig jeg misforsto.

 

TS spør etter abo med mest data, Og jeg ser du svarer, men du gir ikke ref til abo. Da må jeg lete opp onecall sin webside og gå inn der og se om jeg finner et abo til kr 280, siden jeg ikke har dette i hodet.

Litt vanskelig å forholde seg til slike påstander,

Akkurat som han jeg svarte. Han svarer ikke på det TS spør om - hvilket abo har mest data, men klager på den operatør som er en av de som har mest data. Lite konstruktivt synes jeg.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest Slettet-aabLQt

Jeg ser at denne tråden er litt gammel men må få litt liv her igjen.

 

Er ute etter det samme som OP, Mitt forbruk på sms/minutter ligger kanskje på 150-250 så jeg har jo ikke bruk for fribruk men jeg bruker fort opp 1gb.

Synes 199 kr for 1 gb er alt for mye men nå har det seg jo slik at ingen tilbyr mer for den prisen?

 

En ting til, ser at Telipol er ganske billig men er det noen som har noe erfaring fra dem? aldri hørt om dem før idag når jeg lette etter abonnement..

 

Har blitt "tvangsflyttet" over til Telenor/Djuice nonstop M men siden Telenor skal begynne å ta betalt for bankid så skal jeg finne meg noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Jeg har så vidt hørt om Telipol og ingen erfaringer derfra.

 

Men Chess derimot har jeg selv og kunne ikke vært mer fornøyd!

Prisene er ganske jevne blant lavprisaktørene og hos Chess kan du få Fribruk av tale/SMS/MMS og 5 GB data til 299 i måneden. Hadde anbefalt Chess :D

https://www.chess.no/abonnement/mobilabonnement/sjakkmatt-ekstrabruk

 

Chess er ikke noe alternativ da jeg bor på en plass der netcom kun har EDGE dekning.. Telenor har 3G, bor milevis unna nermeste 4G base.... :)

Lenke til kommentar

Sitter å ser på forrige regning å smiler når jeg ser hvor mange GB jeg bruker pr mnd hehe lurer på hvor mye de andre operatørene (telenor, NetCom, Tele2, onecall, Talkmore,djuice, osv ) skulle hatt for å latt meg bruke 30 GB I mnd? Betaler kun 317kr for 200min 150sms og totalt fridata uten strupning og i snitt 40 mbps med 4G. Tror ingen slår chess gitt :) masse penger spart da jeg ikke ringer å sender sms så mye hehe chess is best :)

Lenke til kommentar

Sitter å ser på forrige regning å smiler når jeg ser hvor mange GB jeg bruker pr mnd hehe lurer på hvor mye de andre operatørene (telenor, NetCom, Tele2, onecall, Talkmore,djuice, osv ) skulle hatt for å latt meg bruke 30 GB I mnd? Betaler kun 317kr for 200min 150sms og totalt fridata uten strupning og i snitt 40 mbps med 4G. Tror ingen slår chess gitt :) masse penger spart da jeg ikke ringer å sender sms så mye hehe chess is best :)

 

Har du et utgått abonnement da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...