Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital Pris for å få lagt kabel tv inn i huset?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal prøve å få lagt inn kabel tv i huset til høsten, men CanalDigital nekter å gi noe estimat på hvor dyrt det kan bli, enten pga. uvitenhet ved kundeservice eller at det er j**** dyrt.

 

Er det noen som vet hva slikt koster?

Skal få befaring fra de, men går og irriterer meg over uvissheten :/

 

Vet ikke hvor "boksen" de skal dra fra står, men de sier jeg kan få lagt inn så regner med at den står i nærheten. Er ikke noe blokk, huset står for seg selv og det gjelder 1.etasje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du kan regne med ca 1500, men er lenge siden jeg var borti det der.. tror det var en "fastpris" for påkobling før... Ellers kunne det vert du fikk det rimeligere mot noe binding til abonement av noe slag? Men det er vel noe binding uansett.. hmm

 

Så lenge det ikke er snakk om 8000 + er det overlevbart, men det var bare ikke noe mulighet for å få svar fra CanalDigital ang. det :/

Lenke til kommentar

Er sikkert fordi Canal Digital ikke har fastpris, så prisen vil avhenge av avstand og terreng. De vil nok derfor ikke gi en ca pris, for at mange kunder skal klage på det i ettertid hvis det ble dyrere enn de på kundeservice tipper.

De kunne selvfølgelig sagt at prisen varierer fra X til Y.

 

Jeg vet Get på Hurum opererer med 3.000,- til 6.000,- Vet ikke om CD er i samme område.

Lenke til kommentar

Det kommer nok en del an på hvor mye arbeid det er å få det inn i huset, alt etter om det er luftspenn som skal inn, eksisterende rør i bakken som kan benyttes, eventuell bortskjæring av asfalt for å få lagt frem nye rør, eller om det bare er jord slik at du kan ta arbeidet med å grave ned røret selv.

 

Hvis det blir luftspenn så blir det nok ikke så forferdelig dyrt. Videre kommer det an på hvor mange uttak du skal ha inne, og hvor mye brukbar kabling det er lagt opp fra før. Har man f.eks hatt antenne på loftet fra gammelt av med coax lagt ned til eksisterende antenneuttak blir det ofte billigere enn hvis montøren må legge opp nytt til flere rom.

 

Uansett hvor mye arbeid det blir, så er ofte monteringsjobben ganske billig og subsidiert av at CD håper på å beholde deg som kunde i mange år. Når det skal selges til nye områder, er det ikke helt uvanlig at slike leverandører faktisk sponser hele installasjonen helt kostnadsfritt, men kommer man nølende i ettertid, så må man ofte betale for oppkobling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hender at internettleverandørene tar en "symbolsk sum" om det gavner dem å selge til deg eller legge opp til området, samtidig kan det være lite lønnsomt for de og da vil du få store deler av regninga. Så det er dessverre litt vanskelig å spekulere i hvorvidt det kan bli et par eller tjue tusen. Håper du oppdaterer tråden med resultatet, er interessant å høre om slikt.

Lenke til kommentar

Det hender at internettleverandørene tar en "symbolsk sum" om det gavner dem å selge til deg eller legge opp til området, samtidig kan det være lite lønnsomt for de og da vil du få store deler av regninga. Så det er dessverre litt vanskelig å spekulere i hvorvidt det kan bli et par eller tjue tusen. Håper du oppdaterer tråden med resultatet, er interessant å høre om slikt.

 

Kan jeg vel, befaring blir i august, helst tidligst mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...