Gå til innhold

Hjelp til kjøp av spill-PC, 10-12k


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har planer om å kjøpe meg en stasjonær PC hovedsaklig med spill og streaming som bruk. Budsjettet mitt ligger på mellom ti og tolv tusen kroner, inkludert skjerm. Spillsjangre jeg bruker mest tid på er strategispill og rollespill, men også et og annet FPS innimellom. Tenk Civilization, Total War, The Witcher, Skyrim etc.

 

Har fått hjelp av en venn til kjapt å sette sammen komponentene, men vil gjerne ha andres innspill.

 

 

 

På forhånd takk!

post-310951-0-39888600-1373924374_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, en aldri så liten forglemmelse der, så det vil komme i tillegg, ja

Vet ikke om du har sett det enda, men du mangler CD-rom også.

 

Jeg har laget en ny handle liste til deg. Den er koster litt mer, men du får et betydelig kraftigere skjermkort, en prosessor du kan overclocke og en powersupply som er mye bedre å jobbe med. Har også brukt litt mindre penger på skjerm.

 

http://www.komplett....EC-DF8233AD84B3

 

Et kabinett som anbefales sterkt er Fractal Design Define R4, men dette koster 350 kroner mer da..

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar

Dersom du skal overklokke litt kan det lønne seg med k prosessor og tredjepartskjøler. Ville også lagt på noen hundrelapper for dette skjermkortet http://www.prisjakt.....php?p=1952152.

Ville også vurdert HX psu. CX er det billigste og mindre stabilt.

 

PS: Skal du ha tredjepartskjøler burde du ha LP minnebrikker. (low profile)

 

Med dette inkludert vil det nok havne på nærmere 12 laken.

 

Skal du IKKE overklokke ville jeg uansett kjøpt 770 jeg linket til. Bråker lite, god kjøling.

Endret av kalleklovn12
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du skal overklokke litt kan det lønne seg med k prosessor og tredjepartskjøler. Ville også lagt på noen hundrelapper for dette skjermkortet http://www.prisjakt.....php?p=1952152.

Ville også vurdert HX psu. CX er det billigste og mindre stabilt.

Jeg er enig i alt dette, men jeg vil også nevne at det er viktig å tenke fremover. En CX strømforsyning er mindre stabil (som er nevnt) og det er ikke så morsomt å bygge med en sånn strømforsyning. Så en TX, HX eller AX (billig til dyr, lav til høy kvalitet) er de strømforsyningene jeg kan noe om og vil anbefale.

Også kanskje lurt å kjøpe litt større strømforsyning enn det du trenger i dag med tanke på utvidelse?

 

Det er også greit å tenke på at du kanskje vil overclocke senere en gang (da kan du kjøpe ny kjøler senere)?

 

Skjermkort så er jeg enig med dem over her at du burde gå for et GTX 770 kort (som jeg også har i handlekurven jeg linket).

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...