Gå til innhold

Strømming av musikk tar av ? piratkopiering stuper


Anbefalte innlegg

Oi, bare 1.200.000.000 sanger piratkopiert i 2008?Copyright-matten slår til igjen ser jeg!På ett år "stjal" altså norges befolkning over 4500 år med musikk, gitt en gjennomsnittlig lengde på sangene på 120 sekunder. Ikke værst!Det blir vel ca 250 sanger per statsborger om man antar 5.000.000 innbyggere i norge? Per år?Så da kan vi vel fortsette med bransjens metode å tenke på, det har sikkert vært så ille siden 2003. 250 sanger per år per innbygger i 10 år betyr at gjennomsnittlig størrelse på en ulovlig musikksamling i Norge er 2500 sanger. Det inkluderer spedbarn, og de eldste blant oss.Vi burde dra ut hele befolkningen på torget og piske de offentlig for disse enorme tyveriene mot denne stakkars bransjen.

 

Den bli noe unøaktig.

jeg hører ikke på egen musikk og jeg vet om flere som hverken kan eller vil laste ned musikk.

 

går det virklig den vein at alle som skal kjøpe musikk blir nødt til kjøpe eller låne seg en pc for så legge musikken inn på en passende avspilingsenhet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Neimen, når det kommer løsninger piratene har skreket og ropt om å få så går piratvirksomheten ned? Nemmen :O Hvor stiller vi oss opp for å slå underholdningsindustrien og dens advokater med balltre?

 

Personlig er jeg så forbanna at jeg ikke kjøper film, musikk eller går på kino lenger. Jeg brukte 10 til 15k hvert år frem til 2011. Nå har jeg gitt hele industrien fingeren og bruker tiden min på andre ting.

Lenke til kommentar
Hvis sarkasmen ikke fungerer, er den dårlig skrevet.
Uansett hvor tydelig den er skrevet er det alltid noen som ikke vil forstå sarkasme.AtW

 

Hehe!

Kan noen regne ut hvor mye platebransjen kunne tjent hvis de hadde gått for streaming fra dag 1? Da hadde pipa fått en annen lyd tenker jeg........

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker vel for det meste www.getmetal.org for musikk. Brenner fortsatt mp3 cder til firmabilen. Bruker stort sett Grooveshark/Youtube på fest, eventuelt Subsonic til det som jeg har på disk som ikke er tilgjengelig via streaming.

 

Angående film og serier har det blitt et problem etter at ting begynte å bli DMCAet fra Usenet serverene. Ting går rett og slett suppetregt å få lastet ned. Tar gjerne i mot en invite på en god private tracker!

 

Den dagen jeg kan gjøre det som er enklest for meg, samtidig som jeg får den kvaliteten jeg vil ha, har jeg ingen problemer med å betale hundrevis av kroner per måned for en tjeneste der alt er tilgjengelig.

 

Forrige måned brukte jeg kr. 750,- på tre LP'er og jeg kjøpte fire Bluray filmer.

Endret av Celeb0rn
Lenke til kommentar

Oi, bare 1.200.000.000 sanger piratkopiert i 2008?Copyright-matten slår til igjen ser jeg!På ett år "stjal" altså norges befolkning over 4500 år med musikk, gitt en gjennomsnittlig lengde på sangene på 120 sekunder. Ikke værst!Det blir vel ca 250 sanger per statsborger om man antar 5.000.000 innbyggere i norge? Per år?Så da kan vi vel fortsette med bransjens metode å tenke på, det har sikkert vært så ille siden 2003. 250 sanger per år per innbygger i 10 år betyr at gjennomsnittlig størrelse på en ulovlig musikksamling i Norge er 2500 sanger. Det inkluderer spedbarn, og de eldste blant oss.Vi burde dra ut hele befolkningen på torget og piske de offentlig for disse enorme tyveriene mot denne stakkars bransjen.

 

Når de så regner med ett tap på 150.000 $ for hver sang, har det Norske land 'stjålet' 1.875.000.000.000.000 $ i løpet av de siste 10 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

*snipp*

Hadde Netflix faktisk skjerpest seg og bygd en skikkelig tjeneste med et godt utvalg hadde jeg sluttet og piratkopiere med en gang.

 

Jeg syns Netflinx er flinke til å si hva problemet faktisk er, og det er ikke bare Netflix som sier det.

Det kan være mange personer og firmaer som har rettigheter til en film. For at du skal kunne distribuere filmen så må alle disse være enige at det er greit. En skuespiller, regissør, eller filmselskap kan sette seg på bakbeina når som helst. Noen selskaper, disney er et meget godt eksempel, er overhode ikke interessert at det skal være tilgang til å se/kjøpe bestemte filmer hele tiden. Det er bedre butikk at gode filmer vises/selges skjelden for å opprettholde kjøpelysten.

Det er vanligere innen film at man lager eksklusive avtaler. HBO er ikke interessert i at alle skal sende Game of Thrones. Det gir mye mer cash å tilby slikt til en snever gruppe først.

Så har man den forhatte regionsperren. Det er svært kostbart å forberede, oversette, og sette igang markedskampanjer i alle land samtidig på en gang. Release til kino varierer også fra land til land, og da ønsker man å time når DVD'en(heter vel bluray idag) slippes.

 

Netflix er ikke problemet, så ikke skyld på dem er du snill. Det er de som sitter på rettighetene og markedskreftene som fortsatt ikke har forandret seg siden 1990 tallet som er kampesteinen i maskineriet.

 

Verken musikkbransjen eller filmbransjen har investert et rødt øre, eller tatt en eneste risiko i "moderniseringen". Det er utelukkende firmaer som har startet opp med to tomme never og som alle lever på nåde som har stått for utviklingen. De er ikke sponset av bransjen. Netflix og spotify er konk i morgen om bansjen ønsker det. Filmbransjen har også krevd, og fortsatt krever, at streamingtjenestene skal implementere absurde og kostbare tiltak istedet for å konsentrere seg om å lage gode løsninger. Flash og silverlight er diktert av filmbransjen - ikke av teknologene. Spottify kunne hatt en betyelig bedre reklamemodell om de hadde fått lov til å utvikle det. Istedet sitter et par hunde utviklere og lager dikterte features i et desperat tempo bare for å holde firmaet i live.

 

Resultatet er som du sier ... du finner deg bedre tjenester et annet sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nææææh mener du at når vi får GODE lovlige tilbud så bruker vi faktisk det. SJOKKERENDE!! Håper at filnbransjen får fingeren ut av rasshølet og tar å bruker musikkbransjen sitt eksempel på hvordan det skal gjøres.

 

da vil det jo ta 10 år til for musikkbransjen var jo ikke akkurat noe pådriver . tvertimot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...