Gå til innhold

[Løst] HJELP - Hva heter denne kabelen?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Siden den jeg nå har har slutten å fungere trenger jeg virkelig en ny en. Problemet er at jeg vet ikke hva denne kabelen heter og har heller ikke funnet den på noen nettsider.

 

Det er ikke en vanlig RCA til AUX jeg leter. Det må være akkurat denne, som da vil si med disse inngangene også.

 

post-182877-0-45949700-1373842079_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du forklare akkurat hva du har planer å gjøre med denne kabelen. Det er sjelden det bare finnes en vei til mål, og jeg vet om flere måter du kan løse nøyaktig samme problem med litt mer normale kabler.

 

Ja, så om du vil dele problemstillingen med oss, så kanskje vi kunne løst den, i stede for å finne en nøyaktig lik kabel. :dremel:

Lenke til kommentar

Kan du forklare akkurat hva du har planer å gjøre med denne kabelen. Det er sjelden det bare finnes en vei til mål, og jeg vet om flere måter du kan løse nøyaktig samme problem med litt mer normale kabler.

 

Ja, så om du vil dele problemstillingen med oss, så kanskje vi kunne løst den, i stede for å finne en nøyaktig lik kabel. :dremel:

 

Har tenkt til å bruke denne kabelen så jeg kan få lyd i mitt gaming headset og tv eller forsterker samtidig når jeg da bruker xboxen. Så slipper jeg å måtte skifte kabler for hver gang jeg f.eks har venner på besøk å skal se film eller vil spille alene med headsettet. Grunnen til at jeg bruker de grønne og blå kablene osv (husker ikke hva heter) er fordi hdmi inngangen i xboxen min er ødelagt.

Lenke til kommentar

Når de fleste sier forsterker så betyr det jo som oftest reciever, og de har også utgang slik at du kan ha lyden på TVen/anlegget og headsettet samtidig. Recieveren splitter signalet i stede for kabelen. Du kobler da bare headsettet rett i forsterkeren/recieveren.

 

Går ikke dette, som er mest vanlig, eller ønskes ikke dette så kan du kjøpe:

To slike Y-ledd: http://www.dustinhome.no/product/5010665544/microconnect-rca-2xrca-m-f-0-2m/

Da har du samme splitteren som den kabelen du avbildet, bare ikke integrert og kan nå brukes på samme måte.

Skal du ha ledning til headsett og ikke har en vanlig 3,5mm minijack til 2xRCA så kan du kjøpe en slik:

http://www.dustinhome.no/product/5010209438/kabel-audio-3-5mm-hann-til-2xrca-hann-gull-2-0m/

 

Disse fåes for nær lik pris i alt fra 1m til 10m

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...