Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hybel - Har hverken stekeovn eller micro. Tips?


Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier så bor jeg på hybel og har hverken stekeovn eller microbøleovn. Har ikke mye plass, men har lyst på begge delene. Har sett litt rundt men har ikke funnet noe som virker ideelt. Vil ikke bruke så alt for mye penger, har budsjett på ca. 2-3k. Må vel være fler som har vært i denne situasjonen. Enkelt sagt så har jeg lyst til å lage pizza, lasagne og kake iblandt, samtidig som jeg vil kunne varme opp rester.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det dumme er jo at det er to forskjellige enheter, og de tar derfor mye plass. (har ca 40x30cm benkeplate) finnes det ikke stekeovner med micro, og motsatt, utenom at de koster 5k+ og må bygges inn i kjøkkenet?

Som jeg nevnte i innlegget mitt, så har microbølgeovnen mulighet til å steke pizza og pommes frites. Skal du bake kake/brød, så må du ha komfyr, evt vedovn.
Lenke til kommentar

Finn gi-bort kryr av komfyrer. Ta med deg en kompis og hent en i nærheten og spander et par øl etter han har hjulpet deg å bære.

Hvis du har plass til en komfyr får du jo tak i dette gratis vel, 1000,- maks.

Hadde jeg hatt plass til en fullverdig komfyr så hadde jeg ikke trengt å lage denne tråden en gang. Det er jo hele poenget.

Lenke til kommentar

Med litt kreativ tenkning og ei vaffelpresse kommer du langt :dremel: Husker en kompis for mange år siden som leide en hybel uten kjøkken i jobbsammenheng. En kveld jeg stakk innom prøvde han å steike koteletter i vaffelpressa si.. :rofl:

 

Eller sjekk ut denne: http://www.thegreenhead.com/2005/10/daewoo-pizza-maker-and-microwave-oven.php

 

Eller denne: http://www.mitre10mega.co.nz/Image/item/large/166873lrg.jpg

 

Den øverste hadde vært praktisk på stuebordet... Med integrert kjøleskap (ølkjøler) hadde det aldri vært grunn til å forlate sofakroken.. hehe :fun:

Endret av Polarbastard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/f...11&searchQuery=

 

Dette kan jo være noe, men denne er i trondheim, kanskje du kan finne noe nært der du bor.

Annonsen er slettet så jeg kan ikke se hva det var for noe, og eventuelt finne det et annet sted.

 

Vil bare nevne, at det er ikke meningen at du skal lage varm mat på en hybel. En hybel er i prinsippet et soverom og kun det. Kanskje du skulle spørre utleier om det er i orden!

 

Hvordan kan dette ikke være off topic? Hjelper meg overhodet ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil bare nevne, at det er ikke meningen at du skal lage varm mat på en hybel. En hybel er i prinsippet et soverom og kun det. Kanskje du skulle spørre utleier om det er i orden!

 

Å ha ett lite "kjøkken" på en hybel er vanlig uten at det går utover definisjonen hybel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å ha ett lite "kjøkken" på en hybel er vanlig uten at det går utover definisjonen hybel.

Kommer litt ann på, hva en definerer som kjøkken. Men et enkelt utleierom (ikke leilighet), er kun et soverom!

 

Og det er da meningen at en skal ha tilgang til kjøkken og bad andre steder i boenheten (leiligheten). Ser bort fra hybelbygg, som har spessielle løsninger og spessiell dispensasjon, fra myndighetene.

 

Hva folk gjør der de leier, er en annen ting, så lenge det de gjør er lovlig. Og jeg tviler på om eier (eller myndigheter) bryr seg om at det blir innstallert en microbølgeovn. Men komfyr på et sovrom, er nok ikke å anbefale. Og en komfyr trenger en egen kurs, da skal eier involveres. Jeg anbefaler uansett, at TS kontakter eier.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Annonsen er slettet så jeg kan ikke se hva det var for noe, og eventuelt finne det et annet sted.

 

 

 

Hvordan kan dette ikke være off topic? Hjelper meg overhodet ikke.

Nei det hjelper deg ikke, til det du etterspør! :) Men det kan hjelpe deg, i å ikke lage en masse styr og innstallere noe, som kanskje du ikke har lov til! Så kommentaren, var i god mening. :)

Lenke til kommentar

Nei det hjelper deg ikke, til det du etterspør! :) Men det kan hjelpe deg, i å ikke lage en masse styr og innstallere noe, som kanskje du ikke har lov til! Så kommentaren, var i god mening. :)

Foreslår at du fremover holder deg til topic i trådene du deltar i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøp deg en hybelkomfyr og varm maten i stekeovnsdelen.

 

Lasagne, pizza, tacolefser, osv. smaker hundre ganger bedre når det gjenvarmes i ovn enn når det varmes i micro! Her i huset har vi en stor flott micro som max brukes to gangger i året, og det er til å lage micropop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...