Gå til innhold

Død Xp2500+?


clinton

Anbefalte innlegg

Hei!!

Så har på forumet at det skulle funke bra og vaske CPUen med rødsprit.

Jeg tok et tynt lag rødsprit på en q-tip og strøk den over kjernen ett par ganger.

Etterpå tok jeg en tørr q-tip og moppet opp den rødspriten som var igjen.

Når jeg satte CPU og kjøleribbe tilbake i dataen og skulle starte opp komm det ingen signal på skjermen.

Jeg så på musen og tastaturet og der var det ingen tegn til liv.(ikke noen lys som bliket)

Har prøvd og restarte BIOS,men uten hell.

Er CPUen død?

Noen som har vert bortig noe lignende eller har noen tips?

 

Håper på raske svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansken ikke uten grunn at en lærer å bruke isopopanol på elektronikk..

 

Isopropanol renser. Restene du ikke tørker opp vil kondensere - og overflaten blir helt ren. :D

 

Rødsprit inneholder brekningsmidler som etterlater seg et "fett"-lignende

lag - dette kondenserer IKKE! ie: vil medføre dårligere kjøling, og mulige kortslutninger..

 

Det med at du kortslutter ting.. og genererer statisk elektrisitet med q-tip er jo rett&slett elegant. :o

Ull/bomull er virkelig ikke kompatibelt med elektriske komponenter (les: transistorer)

 

- Say no more

Lenke til kommentar
Kansken ikke uten grunn at en lærer å bruke isopopanol på elektronikk..

 

Isopropanol renser. Restene du ikke tørker opp vil kondensere - og overflaten blir helt ren. :D  

 

Rødsprit inneholder brekningsmidler som etterlater seg et "fett"-lignende

lag - dette kondenserer IKKE! ie: vil medføre dårligere kjøling, og mulige kortslutninger..

 

Det med at du kortslutter ting.. og genererer statisk elektrisitet med q-tip er jo rett&slett elegant. :o  

Ull/bomull er virkelig ikke kompatibelt med elektriske komponenter (les: transistorer)

 

- Say no more

 

Har du prøvd å bruke rødsprit kontra isopropanol?

 

Jeg har som sagt gjort dette MANGE ganger, og har man isopropanol så bruker man det, og har man rødsprit så bruker man det. Rødsprit inneholder riktignok brekningsmiddel, men å kalle det for fettlag blir vel "litt" feil.. det er ikke whitesprit vi snakker om her.

 

Selv så bruker jeg vannkjøling, og har ikke registrert så mye som en 1c forskjell i temperaturene ved bruk av rødsprit istedenfor isopropanol.

Lenke til kommentar
Kondolerer! Du får kreve en GOD cpu tilbake igjen ;) For du har jo rett til nytt hovedkort og cpu sånn jeg ser det.

Ja.jeg får gjøre det.Kan jo vertfall håpe på en god en.

Men som sagt.At HK og CPU ble ødelagt har ingeting og gjøre med at jeg brukte rødsprit.det hadde nok skjedd uasett.Kjenner flere som har hatt problemer med samme HK som meg,og det at komponenter har falt av eller svidd seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...